گیاهان آپارتمانی سمی در منزل

۱۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برخی از گیاهان سمی‌تر از بقیه گونه‌ها هستند. خبر بد درباره گیاهان سمی این است که اگر در مقادیر زیادی مصرف شوند، آسیب واقعی ایجاد می‌کنند.
گیاهان سمی در دکور منزل

تعداد انگشت شماری گیاه هستند که باعث تحریک پوستی، آلرژی و ناراحتی‌های معده یا آسیب‌های جدی‌تر در بدن می‌شوند. البته ناراحتی معده و مسومیت‌های شدید از گیاهان، بیشتر شامل بچه‌ها و حیوانات خانگی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان سمی در دکور منزل می‌پردازیم.

گل نرگس

بسیاری از گیاهان از خانواده پیازها همچون سنبل و گل نرگس زرد در فصل بهار اقدام به گل‌دهی می‌کنند. اگر انسان یا حیوانی از این گیاهان مصرف کند دچار مسمومیت می‌شود. خوردن پیاز این گروه از گل‌ها باعث مشکلات شدید همچون درد معده، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم و حتی مرگ می‌شود.

گیاهان سمی در دکور منزل

گل دیفن‌باخیا

این گیاه در محیط کم نور رشد می‌کند. یکی از نام‌های رایج آن در بین مردم نیش حشر‌ات است از آنجا که اگر مقداری از برگ آن را بچشید، حس سوزش ناشی از نیش حشرات را تجربه می‌کنید. از این رو زبان احساس سوزش کرده و شخص مصرف کننده دچار نفخ نیز می‌شود. نفخ حاصل از این گیاه آنقدر هست که باعث جلوگیری از ورود هوا به گلو شود. اگر این گیاه در مقادیر زیادی مصرف شود، می‌تواند برای انسان و حیوانات خانگی مرگبار باشد.

گیاهان سمی در دکور منزل

پاپیتال یا پیچک معمولی

مصرف زیاد پیچک معمولی باعث مشکلات جدی در بدن می‌شود. به یاد داشته باشید تمامی قسمت‌های این پیچک باعث مشکلات جدی در انسان می‌شود که می‌تواند علائمی چون سوزش پوست، گلودرد شود. اما مصرف توت این گیاه باعث ایجاد تب و جوش در بدن می‌شود.

پاپیتال یا پیچک معمولی

خرزهره

خرزهره درختچه‌ای سمی و همیشه سبز است. تمام بخش‌های این گیاه به شدت سمی هستند. در موقع هرس کردن این گیاه حتما از دستکش استفاده کنید و اگر احیانا در موقع هرس کردن دستتان باشاخه‌های بریده شده تماس پیدا کرد، خیلی زود آن را با آب و صابون بشویید. توجه داشته باشید اگر این گیاه خورده شود می‌تواند مرگبار باشد.

خرزهره

گل فیلودندرون

این گیاه از آن دسته از گیاهان آپارتمانی است که به طور گسترده استفاده نمی‌شود. اما این گیاه می‌تواند باعث مسمومیت انسان و حیوان شود .خوردن این گیاه باعث سوختن و تورم لب شده، زبان و گلو را می‌سوزاند و استفراغ و اسهال را نیز به‌همراه می‌آورد. نکات بیشتر در مورد گیاهان آپارتمانی را در مطلب ۵ گیاه آپارتمانی بی‌نظیر برای اتاق خواب شما بخوانید.

گل فیلودندرون

سیکاس رولوتا

سیکاس رولوتا یکی از قدیمی‌ترین گیاهان روی زمین است. کف (تنه پایینی) سیکاس اگر روی زمین بیافتد تا مدت‌های طولانی زنده می‌ماند، چون حیوانات از آن مصرف نمی‌کنند. تمامی قسمت‌های این گیاه از جمله دانه و ریشه‌ها سمی هستند مصرف این گیاه و دیگر اعضای آن باعث استفراغ و اسهال می‌شود و حتی ممکن است باعث نارسایی کبدی نیز شود.

سیکاس رولوتا

گل زامیفولیا

یکی از گیاهان سمی در دکور منزل گل زامیفولیا است. این گیاه مقاوم در برابر خشکی است و در محیط کم نور چون درون خانه‌ها و دفاتر بسیار شگفت انگیز رشد و نمو دارد. چون از آن دسته از گیاهانی است که برای رشد به نور کمی نیاز دارد. بخش‌هایی از این گیاه نیز سمی است. این گیاه را دور از بچه‌ها و حیوانات خانگی نگه دارید و در موقع تمیز و هرس کردن این گیاه از دستکش استفاده کنید.

گل زامیفولیا

پیشنهاد مطالعه: مطلب۵ نکته طلایی در چیدمان اتاق خواب برای خواب راحت را بخوانید.

۱۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۲ ق٫ظ

  7. سعیدی

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی بود

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۳ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۱ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۰ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…