با این ۷ ترفند از گیاهان آپارتمانی بهتر مراقبت کنید

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهان آپارتمانی طبیعت را به داخل خانه می‌آورند. خانه را رنگی از سبزی می‌بخشند و بخش‌های بی‌روح خانه را ملایم و زیبا می‌کنند. گیاهان حتی می‌توانند هوای بهتری در خانه ایجاد کنند.
نکات نگهداری از گیاهان در منزل

بعضی از گیاهان محلی هستند که نگهداری‌ از آن‌ها شرایط ویژه‌ای دارد، اما این ترفندها به‌طورکلی می‌تواند به شما کمک کند، گیاهان خود را سالم نگه دارید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات نگهداری از گیاهان در منزل می‌پردازیم.

گیاهان را با شرایط نوری خانه تطابق دهید

گیاهان در نیاز به نور متفاوت هستند. بعضی‌ها به نور زیاد احتیاج دارند که می‌توانید آن را مقابل پنجره رو به جنوب در خانه پیدا کنید. بعضی دیگر از گیاهان در نور ملایم صبح و در مقابل پنجره رو به شرق رشد می‌کنند. فاصله از پنجره می‌تواند بر قدرت نور و کیفیت آن تاثیر بگذارد و موضوع را پیچیده کند. بعضی از گیاهان به نور کمتری احتیاج دارند، ولی بهتر است گیاهان را با شرایط نوری که در آن بهترین رشد را دارند، مطابقت دهید.

نکات نگهداری از گیاهان در منزل

از خاک گلدان مرغوب استفاده کنید

یکی از نکات نگهداری از گیاهان در منزل استفاده از خاک گلدان مرغوب است. خاک گلدان خوب با ایجاد تعادل در هوادهی، تغذیه و نگهداری رطوبت، ریشه‌های سالم‌تری پرورش می‌دهد. این خاک گل خوب را می‌توانید از مراکز پرورش گل تهیه کنید. نکات بیشتر در مورد گیاهان آپارتمانی را در مطلب هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید بخوانید.

به اندازه کافی به گیاه آب بدهید

گل‌های آپارتمانی به آبیاری مکرر و کامل نیاز دارند. تمام ریشه را خیس کنید و بگذارید آب اضافه از زیر گلدان خارج شود. نگذارید آب راکد بیشتر از یک یا ۲ روز در زیرگلدانی بماند. این کار باعث بیماری‌های مختلف در ریشه می‌شود. اجازه دهید قبل از آبیاری دوباره خاک گلدان کاملا خشک شود برای این که رطوبت خاک را اندازه بگیرید، انگشتتان را حدود ۵ سانتیمتر داخل خاک فرو کنید. اگر خشک بود، زمان مناسبی برای آب‌دهی است.

به اندازه کافی به گیاه آب بدهید

کوددهی و کنترل آفات

آب‌دهی مرتب برای بیشتر گیاهان آپارتمانی مورد نیاز است، اما این کار مواد مغذی را از خاک خارج می‌کند. با کوددهی منظم این کمبود را جبران کنید. حشراتی مثل شته‌ها، فلس و مگس سفید می‌توانند در خانه مسئله‌ساز شوند. به‌طور مرتب گیاهان خود را بازرسی کنید تا متوجه نشانه‌هایی از این حشرات شوید و اگر لازم بود، آن را درمان کنید.

رطوبت را افزایش دهید

شرایط داخل خانه می‌تواند برای گیاهان خشک و کشنده باشد. آن‌ها را از وسایل گرمایشی، درگاه‌ها و پنجره‌های باز دور نگه دارید. گلدان‌ها را در جاهایی از خانه که مرطوب هستند، مثل آشپزخانه و حمام (اگر نور کافی دارند) بگذارید.

رطوبت را افزایش دهید

برگ‌ها را تمیز نگه دارید

خاکی که روی برگ گیاهان آپارتمانی می‌نشیند، نور را محدود می‌کند و حشرات را در خود نگه می‌دارد. برگ‌ها را با دستمال مرطوب پاک کنید و اگر هوا سرد نیست، آن‌ها را در حیاط بشویید.

برگ‌ها را تمیز نگه دارید

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک دکور زیبا و بی‌نظیر در خانه داشته باشیم؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…