دکوراسیون منزل با گیاهان آپارتمانی مقاوم

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهان مقاوم آپارتمانی یکی از بهترین گزینه‌ها و راهکارهای موجود برای ایجاد فضایی مطبوع و دلپذیر در زندگی مدرن امروزی است که در فضاهای کوچک و غالبا بسته‌ای چون آپارتمان جریان دارند.
گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل

حضور گیاهان آپارتمانی در فضای زندگی روزمره ما در چنین فضاهایی می‌تواند علاوه بر ایجاد زیبایی، با فراهم نمودن فضایی پاک، تاثیر بسیار مثبتی بر جسم و روح ما داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل می‌پردازیم.

گیاهان مقاوم آپارتمانی چه ویژگی‌هایی دارند؟

گل‌ها و گیاهانی که به‌عنوان گیاهان مقاوم آپارتمانی شناخته می‌شوند، چند ویژگی دارند.

  • از جمله اینکه این گیاهان می‌توانند در مقابل تغییرات دمای محیط مقاومت کنند.
  • آن‌ها می‌توانند به خوبی سرما و گرمای محیط را تحمل کرده و به رشد خود در این شرایط ادامه دهند.
  • این گیاهان می‌توانند در مقابل کم‌آبی دوام بیاورند و غالبا به آبیاری چندان زیادی نیاز ندارند.

گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل

گل آسپیدیسترا یا گل برگ عبایی

این گیاه به‌عنوان مقاوم‌ترین گیاه آپارتمانی در بین این دسته از این گیاهان شناخته می‌شود. ویژگی این گیاه مقاوم آپارتمانی این است که حساسیت چندانی به نور و دما ندارد و از مقاومت بسیار زیادی در شرایط  متفاوت دمایی برخوردار است. میزان آبیاری این گیاهان در طول سال، یک یا دوبار در سال است.

گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل

گیاه پتوس

این گیاه یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل است که علاوه بر مقاومت بالا در مقابل گرما و سرما، در فضاهایی که به اندازه کافی نور وجود ندارد نیز می‌تواند رشد نماید. این گیاه علاوه بر برخورداری از ویژگی مقاوم بودن به دلیل بالارونده بودن آن، قابلیت بسیاری برای ایجاد فضایی زیبا در منزل دارد.

گیاه پتوس

گیاه گندمی

این گیاه نیز در زمره گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل محسوب می‌شود. هر چند قسمت‌های پرنور و روشن خانه برای این گیاه مناسب‌ترین مکان است اما نور طبیعی و مصنوعی برای رشد این گیاه کافی است و در شرایط وجود نور کمتر نیز می‌تواند دوام بیاورد. با توجه به اینکه ریشه‌های قطور این گیاه می‌توانند آب را درون خود ذخیره کنند، نیاز به آبیاری در فواصل زمانی کوتاه مدت وجود ندارد. برای انتخاب بهتر گیاهان آپارتمانی به مطلب هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید مراجعه کنید.

گیاه گندمی

گیاه سانسوریا

این گیاه با داشتن برگ‌های سبزرنگ و شمشیری و همچنین داشتن بافت پرآب  جزو گیاهان مقاوم در برابر خشکی محسوب می‌شود. این گیاه در نور غیرمستقیم یا سایه به خوبی رشد می‌کند. این گیاه علاوه بر ویژگی مقاوم بودن، می‌تواند هوای آلوده اطراف را به بهترین شکل تصفیه نماید. به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های انتخاب رشد و نگهداری گیاه در آپارتمان باشد.

گیاه سانسوریا

گیاه استنوکارپوس

این گیاه استرالیایی یکی دیگر از گیاهان مقاوم آپارتمانی برای منزل است که در مقابل تغییرات زیاد دمای محیط به خوبی مقاومت می‌کند. این گیاه نیز مانند سایر گیاهان آپارتمانی به آبیاری زیاد حساس است. نکته قابل توجه در مورد این گیاه این است که در ابتدای رشد به قیم نیاز دارد ولی با رشد و قوی‌تر شدن ساقه‌ها می‌تواند به تنهایی بایستد.

گیاه استنوکارپوس

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ مدل کاغذ دیواری که خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…