دمنوش‌های ضد پیری را بشناسید

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جلوگیری از پیر شدن پوست امکان پذیر است. برای جلوگیری از پیری زودرس، برخی از مواد غذایی به شما کمک می‌کنند تا به این مهم برسید.
دمنوش ضد پیری

مسلما پیری بخشی از واقعیت زندگی است اما به‌کارگیری روش‌هایی مانند جراحی پلاستیک و یا استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های گران‌قیمت، تنها راه برای جلوگیری از این فرایند طبیعی نیست. راه‌های کمتر تهاجمی برای جلوگیری از پیری پوست همراه با افزایش سن، شناخته شده است. در این مطلب از مجله دلتا با ۳ دمنوش ضد پیری آشنا می‌شوید.

کنجد

کنجد دارای آنتی‌اکسیدان است و مشکلات قلبی و عروقی را درمان می‌کند. دانه‌های کنجد منبعی از کلسیم و منبع غنی از آهن است. دانه‌های کنجد را باید در محیطی خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرد. برای تهیه جوانه کنجد دانه‌های آن را به مدت هشت تا دوازده ساعت در کاسه‌ای آب بریزید. هر روز باید آب اضافی کنجد را دور بریزید و آن را مرطوب کنید تا جوانه‌هایی کوچک و سفیدرنگ از آن بروید. آب ظرف را خالی کنید و آن را مصرف کنید.

کنجد

چای زردچوبه

این ادویه سودمند منجر به دفع محرک‌هایی می‌شود که مقصر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو هستند. زردچوبه همچنین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و یا آن را کاهش می‌دهد. مصرف زردچوبه از آسیب‌های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می‌شوند جلوگیری می‌کند.

چای زردچوبه را می‌توان از زردچوبه‌ خالص یا شکل آسیاب‌شده و پودری آن تهیه کرد. ۴ فنجان آب را بجوشانید. یک تا ۲ قاشق چای‌خوری زردچوبه‌ آسیاب‌شده، رنده‌شده یا پودری را به آب بیفزایید، اجازه بدهید تا ترکیب به‌دست‌آمده به‌مدت ۱۰ دقیقه بجوشد؛ چای را در ظرفی بریزید و بگذارید تا ۵ دقیقه خنک بشود.

زرد چوبه جوان کننده

دمنوش جوز هندی

برای تهیه دمنوش ضد پیری با جوز هندی می‌توان دانه جوز هندی را خرد کرد تا عصاره آن آزاد شود یا پودر جوز هندی را استفاده کنید. آب را جوش بیاورید و از روی حرارت مستقیم بردارید بعد از آن جوز هندی یا پودر آن را درون آب بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. بعد از ۵ دقیقه آن را از صافی رد کرده و در فنجان به همراه عسل میل بفرمایید.

مصرف زنجبیل و فلفل سیاه هم اثر مشابهی برای جلوگیری از پیری زودرس دارند.

اگر به دمنوش‌‌های زنجبیلی علاقند هستید مطلب گلودرد خود را با این ۳ دمنوش برطرف کنید را بخوانید.

ضد پیری

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب مرگ خاموش را با این نوشیدنی داغ دور بزنید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب٫ظ

    🙏🏻🌻

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  6. ررویا

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…