معرفی ۷ دمنوش همه‌کاره با خواص معجزه‌آسا

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا نظر شما هم این است که در یک روز سرد هیچ‌چیزی بهتر از نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی آرامش‌بخش نیست.
دمنوش های مفید برای سلامتی

دمنوش‌های گیاهی علاوه بر این‌که یک نوشیدنی خوش‌طعم، گرمابخش و بدون کافئین هستند، فواید زیادی هم برای سلامتی جسم ما دارند. ازجمله این مزایا می‌توان به خاصیت تسکین‌دهنده بودن برای معده، بهبود مشکل بی‌خوابی و آرامش بخشیدن به ذهن‌های پریشان اشاره کرد. گیاهان مختلف دارای انواع خواص درمانی هستند. مجله دلتا در این مطلب به معرفی برخی دمنوش های مفید برای سلامتی می‌پردازد.

چای

 چای نعنا

پزشکان نوشیدن چای نعنا را برای تسکین علائم نفخ شکم و گاز معده و همچنین رفع اسپاسم‌های عضلات توصیه می‌کنند. علاوه بر این، نوشیدن این دمنوش گیاهی برای رفع حالت تهوع (بدون عمل استفراغ) و گرم کردن و عرق کردن بدن مفید است.

چای زنجبیل

یکی از دمنوش های مفید برای سلامتی زنجبیل است. زنجبیل نیز یکی دیگر از گیاهان کمک‌کننده به دستگاه گوارش است. این گیاه می‌تواند برای غلبه بر حالت تهوع، استفراغ یا ناراحتی معده استفاده شود.

برای تهیه چای زنجبیل باید تکه‌هایی از ریشه زنجبیل تازه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. می‌توانید از مزایای این نوشیدنی در مواقع ابتلا به سرماخوردگی نیز بهره ببرید. برای این‌که مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها بالا برود، بهتر است مقداری آب‌لیمو و عسل طبیعی به چای زنجبیل اضافه کنید.

برای رفع گلودرد سرماخوردگی مطلب گلودرد خود را با این ۳ دمنوش برطرف کنید را بخوانید.

دمنوش آرامبخش

چای بابونه

دمنوش بابونه یک دمنوش مسکن و آرام‌بخش گیاهی است. این نوشیدنی می‌تواند در رفع مشکل بی‌خوابی تاثیر زیادی داشته باشد. علاوه بر این، نوشیدن این دمنوش بعد از غذا به هضم آن کمک می‌کند.

چای رویبوس

گیاه رویبوس (Rooibos) سرشار از ویتامین C و سایر مواد معدنی مفید برای سلامتی است. چای رویبوس طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این گیاه می‌تواند به جلوگیری از بیماری و علائم پیری کمک قابل‌توجهی کند. علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان داده است که این گیاه در بهبود مشکلات شایع پوستی نظیر اگزما نیز کمک قابل‌توجهی می‌رساند.

رویبوس

 چای بادرنجبویه

بادرنجبویه (Lemon balm) نیز یکی دیگر از گیاهانی است که به‌آسانی می‌توان آن را پرورش داد. این گیاه برای بالا بردن روحیه و تاثیر مثبت بر روح و روان بسیار مفید است.

چای بادرنجبویه برای بهبود افسردگی‌های زمستانی مناسب است. همچنین، این نوشیدنی می‌تواند به بهبود قدرت تمرکز کمک کند. همچنین، با این گیاه می‌توان یک یخ چای (آیس تی) تازه را تهیه کرد. می‌توانید این یخ چای را با طعم‌دهنده‌های گیاهی نظیر لیمو یا شربت افرا خوش‌طعم‌تر کنید.

دمنوش خار مریم و قاصدک

هنگامی‌که خار مریم (Milk thistle) و قاصدک (Dandelion) را به‌صورت دمنوش سرو می‌کنید، آن‌ها به‌آرامی عمل پاکسازی و سم‌زدایی کبد را انجام می‌دهند.

این گیاهان به کبد کمک می‌کنند تا خود را بازسازی کند و ظرفیت و کارایی خود را بالاتر ببرد. همچنین، این دو گیاه می‌توانند به تولید صفرا کمک کنند. خود صفرا نیز تسهیل‌کننده روند هضم غذا در دستگاه گوارش است.

 چای میوه گل رز یا رز هیپ

رز هیپ (Rosehip) نام میوه گل رز است. این میوه یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین C به شمار می‌رود. ویتامین C نیز برای سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست و بافت بدن و همچنین عملکرد غدد فوق کلیه یا آدرنال اهمیت بسیار زیادی دارد.

دمنوش های مفید

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب آلزایمر را با این ۳ نوشیدنی شگفت انگیز از خود دور کنید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      ممنون از لطف شما🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ق٫ظ

    ممنون جالب بود

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…