۶ نکته که هنگام شست‌وشوی مو باید انجام دهید!

۱۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بخش مهمی از جذابیت ظاهری هر فرد در گرو داشتن موهایی زیبا و سالم است. پس در کنار خرید شامپو و نرم‌کننده مناسب، یاد گرفتن روش‌های صحیح شستن مو بسیار مهم است.
شستن صحیح موی سر

ضمن اینکه رسیدگی به مو بسیار مورد توجه است، شستن مو نیز نکاتی دارد که با رعایت کردن آن می‌توانید موهایی زیبا و سالم داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا با روش شستن صحیح موی سر و استفاده از نرم‌کننده آشنا خواهید شد.

آشنایی با روش شستن صحیح موی سر

رعایت نکردن تعداد دفعات مناسب در شستن موها

دفعات دوش گرفتن و شستن موهای هر فرد به سبک زندگی، میل و نیاز آن فرد وابسته است، اما برای داشتن موهای سالم و زیبا باید حداقل ۲ بار در هفته از شامپو و نرم‌کننده استفاده کنید. اگر موهای شما خشک و آسیب‌دیده است پرهیز از شستن آن‌ها به‌طور روزانه به آبرسانی موها کمک می‌کند، چون موها چربی طبیعی دارند.

شستن صحیح موی سر

تغییر دادن مداوم برند شامپو و نرم‌کننده

تولیدکنندگان برای رسیدن به گزینه‌ای مناسب و بهینه‌سازی محصولات خود آزمایش‌های زیادی انجام می‌دهند. اگر به یک برند مناسب و با کیفیت اعتماد نکنید و مدام محصولات متنوع را برای شستن موها به‌کار بگیرید، امکان اینکه نتایج مطلوبی روی موهای شما ظاهر شود، کمتر خواهد بود.

مصرف مقدار زیادی شامپو برای شست‌وشو

گمان نکنید که هرقدر میزان شامپویی که برای شستن مو به‌کار می‌گیرید بیشتر باشد، موها هم تمیزتر خواهند شد. استفاده از مقدار زیادی شامپو و نرم‌کننده باعث می‌شود که کار آب‌کشی دشوارتر باشد. ضمن اینکه احتمال ماندن مواد شیمیایی شامپو و نرم‌کننده روی موها و پاک نشدن آن‌ها هم افزایش می‌یابد.

شستن صحیح موی سر

تمیزنکردن کامل پوست سر

اگر شامپو را به‌طور متناسب در تمام بخش‌های سر پخش نکنید، همه قسمت‌های مو و پوست سر به درستی تمیز نخواهند شد. برای شستن صحیح مو باید ابتدا میزان مناسب شامپو را کف دست بریزید، کف‌ دست‌ها را به هم بمالید و با انگشت از ریشه مو به سمت پایین موها حرکت کنید. همچنین اگر به‌دنبال جوانسازی پوست صورت خود هستید می‌توانید مطلب ۳ ماسک صورت خانگی برای جوانسازی پوست شما را بخوانید.

آب‌کشی صحیح موها، نکته‌ای مهم در شستن صحیح موی سر

یکی از مشکلاتی که در شست‌وشوی موها رایج است آب‌کشی نکردن صحیح موها است. اگر موهای‌ فرفری دارید یا به‌دلیل آسیب‌دیدگی در هم گره خورده است، باید قبل از آب‌کشی و در مرحله استفاده از نرم‌کننده، با شانه‌‌ای دندانه‌ درشت، هر دسته از موها را شانه کنید. سپس موها را آب بکشید تا مواد شوینده روی موها جا نمانند.

شوره سر و شستن صحیح موی سر

اگر دوست دارید موهای سالم و شاداب داشته باشید، باید همه‌چیز را از مواظبت پوست سر شروع کنید. زمانی‌که به سر خود شامپو می‌زنید، با انگشت روی پوست سر دست بکشید و آن را به‌آرامی ماساژ دهید تا جریان خون به گردش درآید. درصورتی‌که پوست سر شما شوره می‌زند یا حالت پوسته‌پوسته دارد، باید از محصولات ضدشوره استفاده کنید.

شستن صحیح موی سر

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب اشتباهات رایج در اصلاح بدن با ژیلت را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. الا امیریان

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۴:۵۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما کاربر عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۱ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…