تنها شهر بدون موتور سیکلت در ایران

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وجود موتورسوارها همیشه معظل بزرگی برای رانندگان بوده، حالا تصور کنید شهری پیدا شود که در آن هیچ موتوری وجود نداشته باشد.
جاذبه های گردشگری در کیش

کیش تنها منطقه مسکونی ایران بین همه شهرها و روستاهاست که در آن خبری از صدای آزاردهنده و بلند موتورسیکلت‌ها نیست. در این جزیره تردد موتور سیکلت ممنوع است و از چندین سال قبل هیچ موتورسیکلتی در این جزیره پلاک‌گذاری نشده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دلیل این موضوع و همچنین برخی جاذبه های گردشگری در کیش آشنا شوید.

چرا موتورسیکلت در کیش ممنوع است؟

با اضافه شدن جمعیت کیش و ترافیک بی‌رویه، موتورسیکلت‌‌ها در حمل و نقل شهری مشکلات عدیده‌ای را در چند مدت اخیر در این شهر توریستی بوجود آورده‌اند، همچنین فرسودگی و نقایص فنی این دستگاه‌ها از دیگر مواردی است که پلیس را مصمم کرد که تمامی موتورسیکلت‌ها را از سطح جزیره جمع‌آوری کند.

جاذبه های گردشگری در کیش

پارس سافاری

پارس سافاری کیش یکی از گزینه‌های جالب گردشگری و جاهای دیدنی کیش است. علاقه‌مندان به تفریح و سرگرمی‌های سافاری در تمام رده‌های سنی می‌توانند انواع تفریحات سافاری را در این مجموعه ورزشی و تفریحی تجربه کنند. پیست آفرود پارس سافاری محیط مناسبی برای تجربه رانندگی با خودروهای دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل و موتورسواری با موتور‌‌های ATV، تریل و کراس است. کارتینگ، شترسواری، بانجی شوتینگ، ترامپولین و پینت بال نیز از دیگر تفریحات حاضر در این مجموعه هستند. همچنین کافی‌شاپ، خانه‌ کودک و سفره‌خانه سنتی در این مجموعه وجود دارد.

دیدنی های کیش

اسکله تفریحی

مجموعه‌ای است که امکانات تفریحی از قبیل جت اسکی، قایق‌های پدالی (با ظرفیت ۴ نفر)، قایق‌های ماهیگیری، قایق‌های پارویی، سه چرخه‌های آبی، امکانات غواصی و قایق‌های کف شیشه‌ای که گردشکران از آن برای تماشای دنیای شگفت‌انگیز آبزیان زیبای خلیج فارس استفاده می‌کنند.

سفر به کیش

پارک آبی کیش

پارک آبی کیش یا تم پارک اوشن کیش یک پارک آبی روباز برای استفاده خانم ها و آقایان است. این پارک آبی که  به‌عنوان جدیدترین مرکز تفریحی کیش آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران این جزیره زیبا است. این پارک آبی به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌های آبی روباز ایران و خاورمیانه در این چند سال شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی کیش

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز کیش یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کیش است که بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و عمق آن ۱۶ متر زیر زمین است. این قنات در گذشته آب شیرین و قابل شرب اهالی جزیره را تامین می‌کرد. امروزه قنات کیش به یک شهر زیرزمینی شگفت‌انگیز تغییر کاربری داده و به آن کاریز کیش می‌گویند. وسعت این شهر زیرزمینی ۱۰ هزار متر مربع است که مسیر حرکت آب را در گذشته نشان می‌دهد.

امروزه شهر زیرزمینی کاریز در فاز اول به قسمت‌هایی مثل غرفه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالری‌های هنری تقسیم شده است. 8a5aed40 5eb2 4dba 8e58 f3810b3c366b 1 تنها شهر بدون موتور سیکلت در ایران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این شهر حتی مردن ممنوع است.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…