گیاهان آپارتمانی لوکس برای منزل شما

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاهان آپارتمانی لوکس مخصوص افراد ثروتمندی است که به نگه ‌داشتن گل و گیاه از خود علاقه نشان داده و همیشه به دنبال گیاهانی هستند که با دکوراسیون منزل‌ آن‌ها هماهنگی داشته باشد.
مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل

گیاهان آپارتمانی لوکس شامل موارد زیادی از گل‌ها و گیاهان می‌شود که ظاهری بسیار خاص و شیک دارند. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا برخی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل را به شما معرفی کنیم تا شما بنا بر سلیقه و توان مالی خود، یک یا چند نمونه از آن‌ها را خریداری کنید.

انواع بونسای‌

یکی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل بونسای است. بونسای به گیاهانی گفته می‌شود که در طبیعت در اندازه‌های بزرگ دیده می‌شوند اما با هنرهای باغبانی به صورت کوچک در آمده‌اند تا بتوان آن‌ها را در منزل و آپارتمان نیز نگهداری کرد. بونسای‌ها می‌توانند در اندازه‌هایی مانند کمتر از ۱۰ سانتی‌متر تا بیشتر از ۷۰ سانتی‌متر وجود داشته باشند.

بونسای‌ها بر اساس مکان نگهداری به ۲ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دسته اول بونسای، گیاهانی هستند که باید در فضای باز نگهداری شوند.
  2. دسته دوم باید در فضای خانه و آپارتمان نگهداری شوند.

مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل

درختچه‌های آپارتمانی

درختچه‌های آپارتمانی از دیگر گیاهان آپارتمانی لوکس به‌شمار می‌روند که می‌تواند به‌عنوان یک عنصر زیبایی در منزل هر فرد نگهداری شود. این درختچه‌ها (مانند درخت‌های طبیعی) تنها با سایزی کوچک‌تر هستند. درختچه‌ها نسبت به دیگر گیاهان آپارتمانی لوکس، سایز بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل، می‌توان آن‌ها را در ورودی منزل، راهرو و سالن استفاده کرد. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به نخل‌ها، دراسناها، فیکوس‌ها، شفلرا، کاج مطبق، آکوبا و غیره اشاره کرد.

مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل

ارکیده

یکی از مشهورترین گیاهان آپارتمانی لوکس در منزل گل ارکیده است. این گل، به دلیل زیبایی بی‌نظیری که دارد، توانسته است محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان به گل و گیاه پیدا کند. ارکیده به دلیل تنوع بالایی که دارد، جزو بزرگ‌ترین خانواده‌های گل و گیاهان به‌شمار می‌رود.

ارکیده

بامبو

یکی از پر طرفدارترین و شیک‌ترین گیاهان آپارتمانی لوکس، بامبو است. این گیاه به دلیل ظاهر خاصی که دارد، می‌تواند یکی از زیباترین گیاهان برای دکوراسیون منزل شما باشد. بامبو علاوه بر زیبایی و نگهداری آسان، می‌تواند برای افراد خوش‌شانسی نیز به ارمغان آورد.

این گیاه برای رشد بهتر و سلامتی نیاز به نور زیاد و غیرمستقیم، تعویض آب هفتگی، تمیز کردن برگ‌ها به صورت مرتب و غیره دارد.این گیاه می‌تواند هم در خاک و هم در آب قرار بگیرد. برای تکثیر این گیاهان آپارتمانی لوکس می‌توان از طریق بریدن ساقه گیاه در فصل تابستان و یا قلمه زدن استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب ۷ گیاه آپارتمانی برای خانه‌های کم‌نور و تاریک سر بزنید.

بامبو

زامیفولیا

زامیفولیا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس و لاکچری است که در آپارتمان بسیاری از ثروتمندان دیده می‌شود. این گیاه به نام “زی زی” نیز شهرت دارد. این گیاه در تمام فصول سال سرسبز و با طراوت است. ظاهر این گیاه بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. برگ‌های آن روغنی و گوشتی هستند. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این گیاه بین افراد، نگهداری آسان و راحت آن‌ها است؛ زیرا این گیاه، مقاومت بسیار بالایی در برابر مشکلات دارد.

زامیفولیا

پاچیرا

یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس، پاچیرا نام دارد. این گیاه، ظاهری بسیار زیبا و خاص دارد. به همین سبب تبدیل به یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس شده است. در گذشته‌های دور، مردم چین به این گیاه درخت پول می‌گفتند‌ زیرا عقیده داشتند که این گیاه، نماد خوشبختی و ثروت است.

نگهداری این گیاه مانند دیگر گیاهان آپارتمانی لوکس، بسیار ساده و آسان است. تنها کافی است هفته‌ای یک مرتبه به آن آب داده شود. از نظر نور نیز این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز دارد.

پاچیرا

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ وسیله‌ای که خانه شما را کوچک و زشت می‌کند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…