از معجزات لیموترش چه می‌دانید؟

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیمو سرشار از ویتامین C، فیبر و انواع ترکیبات مفید گیاهی است. این مواد مغذی دارای فواید متعدد برای سلامتی هستند.
خواص و فواید لیمو

لیمو می‌تواند از سلامت قلب، کنترل وزن و سلامت گوارشی حمایت کند. همراه مجله دلتا باشید تا ۶ مورد از خواص و فواید لیمو را بشناسید.

حمایت از سلامت قلب

لیمو منبع خوبی‌ از ویتامین C است. ​​​​​​​​یک لیمو حدود ۳۱ میلی‌گرم ویتامین C دارد که ۵۱% از مقدار دریافت روزانه است. ​تحقیقات‌ نشان‌ می‌دهد که خوردن‌ میوه‌ها و سبزیجات غنی‌ از ویتامین C خطر بیماری‌های‌ قلبی و سکته‌ مغزی را کاهش‌ می‌دهد. ​با این‌حال، تنها ویتامین C نیست که برای قلب مفید است.

فیبر و ترکیبات گیاهی موجود در لیمو نیز می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی برخی از عواملی که خطر بیماری‌های قلبی را به دنبال دارند، کاهش دهد‌.

خواص لیمو ترش

کمک به کنترل وزن

از خواص و فواید لیمو می‌توان به لاغرکنندگی آن اشاره کرد. یک نظریه رایج این است که فیبر محلول پکتین موجود در لیمو در معده شما منبسط می‌شود و به شما کمک می‌کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. بسیاری از مردم لیمو را کامل نمی‌خورند و از آنجا که آب‌لیمو هم فاقد پکتین است، نوشیدنی‌های ترکیب‌شده با آب‌لیمو تاثیر گفته‌شده را ندارند.

اگر به مطالب کنترل وزن علاقمند هستید لاغری و تناسب اندام با راهکارهای ساده را حتما بخوانید.

ضد سرطان

جلوگیری از سنگ کلیه

سنگ کلیه توده‌های کوچکی هستند که با متبلور شدن مواد زائد و جمع‌شدن در کلیه‌ها، تشکیل می‌شوند. فقط ۱ / ۲ فنجان (۱۲۵ میلی‌لیتر) آب‌لیمو در روز می‌تواند اسیدسیتریک کافی برای جلوگیری از تشکیل سنگ در افرادی که قبلا آن را تجربه کردند، فراهم کند. ​ ​​​​​​

لیمو و جلوگیری از کم‌خونی

بیماری کم‌خونی بسیار شایع است. ​لیمو حاوی مقداری آهن است اما در درجه اول با بهبود جذب آهن از غذا‌های گیاهی از کم‌خونی جلوگیری می‌کند.

روده آهن را از گوشت، مرغ و ماهی جذب می‌کند در حالی‌که آهن از منابع گیاهی به‌راحتی جذب نمی‌شود. با این‌حال، این جذب می‌تواند با مصرف ویتامین C و اسیدسیتریک بهبود یابد.

​از آنجا که لیمو حاوی ویتامین C و اسیدسیتریک است، می‌تواند با اطمینان از جذب هرچه بیشتر آهن از رژیم غذایی، بدن شما را در برابر کم‌خونی محافظت کند.

فواید لیمو سلامت قلب

کاهش خطر ابتلا به سرطان با لیمو

رژیم غذایی سالم غنی از میوه و سبزیجات می‌تواند به جلوگیری از برخی سرطان‌ها کمک کند. ​برخی از مطالعات نشان داده است که افرادی که مرکبات بیشتری مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر سرطان هستند. مطالعات نشان داده است که بسیاری از ترکیبات حاصل از لیمو، سلول‌های سرطانی را از بین برده‌اند. ​

بهبود سلامت گوارش

لیمو از حدود ۱۰% کربوهیدرات، عمدتا به شکل فیبر محلول و قند‌های ساده تشکیل‌شده است. ​ ​فیبر اصلی موجود در لیمو پکتین است که نوعی فیبر محلول است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

فیبر‌های محلول می‌توانند سلامت روده را بهبود بخشند و هضم قند‌ها و نشاسته‌ها را کند کنند. این اثرات منجر به کاهش سطح قند خون می‌شود. ​ ​بااین‌حال، برای دریافت فواید فیبر از لیمو، باید پالپ آن را بخورید.

فواید لیمو

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب فواید بی‌نظیر خوردن سیب به‌صورت ناشتا را بخوانید.

۱۱ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۰:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۰:۰۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۲:۵۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…