رابطه افزایش قیمت بنزین با خانه در سال ۹۸

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار مسکن معتقدند که صحت اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین هرچه زودتر باید از سوی مسئولان روشن شود، چرا که این مسئله تاثیر بسزایی در سطح عمومی قیمت ها خواهد داشت.
افزایش قیمت بنزین

افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ به طور قطع بر افزایش سطح عمومی قیمت کالاها تاثیر خواهد داشت. مسکن هم به عنوان یک کالای اساسی از این امر مستثنی نیست. موضوعی که مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم بر آن تاکید دارد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین ، مصطفی‌قلی خسروی در پاسخ به این پرسش که بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که تعداد معاملات مسکن بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته ، اما قیمت مسکن ۲ درصد رشد داشته است، گفت: به رغم گزارش بانک مرکزی ، باید اعلام کنم که این طور نیست و تعداد معاملات تا این حد کاهش نداشته است.

افزایش قیمت بنزین خانه را گران می‎کند

وی با تأکید بر اینکه قیمت مسکن هنوز به ثبات نرسیده است، اظهار داشت: مسئولان تلاش می‌کنند که ثبات قیمت مسکن هر چه زودتر در بازار نمایان شود، اما افزایش قیمت مسکن اجتناب‌ناپذیر است چرا که شاخص تورم بانک مرکزی در سال آینده قطعاً افزایش خواهد داشت و اگر بحث‌هایی که در مورد مسائل پیرامونی بنزین صورت می‌گیرد، روی دهد و یا شاهد افزایش قیمت بنزین باشیم قیمت مسکن در سال ۹۸ نیز دستخوش تحولات خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه تحولات قیمت مسکن به سبب کاهش توان خرید مردم خیلی زیاد نخواهد بود، گفت: رشد قیمت مسکن به‎طور قطع پایین‌تر از شاخص تورم عمومی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مشاوران املاک همواره در تلاش برای پایین آوردن قیمت مسکن هستند، گفت:  وقتی فروشنده و خریدار برای معامله مسکن به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند، مشاوران املاک برای اینکه این معامله به سرانجام برسد تلاش می‌کنند که قیمت مسکن را به گونه‌ای متعادل کند که این معامله به نفع دو طرف باشد.

قیمت بنزین در سال 98

آخرین آمار معامله مسکن

مصطفی قلی خسروی آخرین تحولات بازار مسکن را این گونه تشریح و اعلام کرد که از ۹۶/۱/۱ تا ۹۶/۱۱/۱۲ تعداد معاملات مسکن در تهران ۳۷۶ هزار و ۱۱۱ مورد بوده که ۱۹۶ هزار و ۸۵۶ مورد مربوط به مبایعه‌نامه و ۱۷۶ هزار و ۹۳ مورد مربوط به اجاره‌نامه بوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: از ۹۷/۱/۱ تا ۹۷/۱۱/۱۲ تعداد کل قراردادهای منعقد شده ۲۸۷ هزار و ۴۰۲ مورد بوده که تعداد ۱۳۷ هزار و ۱۴۲ مورد مربوط به مبایعه‌نامه و ۱۴۷ هزار و ۹۵۱ مورد مربوط به اجاره‌نامه بوده است، پس این آمار نشان می‌دهد که تعداد معاملات مسکن در تهران ۲۴ درصد کاهش داشته است.

آمار معاملات مسکن در کشور موضوعی است که طی یک سال اخیر محل اختلاف نهادهای آماری و اتحادیه مشاوران املاک بوده است. به نحوی که این بار رئیس اتحادیه مشاوران املاک به صراحت اعلام کرد که آمارها در باره کاهش میزان معاملات صحت ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تأکید کرد که موثق‌ترین آمار خرید و فروش مسکن از سوی سامانه املاک و مستغلات استخراج می‌شود .

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…