شهری که در آن با دود حمام می‌کنند

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آفریقا قاره‌ای پهناور و شگفت‌انگیز است و در هر کشور و گوشه‌ای از این قاره که بروید مطمئنا با عجایب بسیاری روبرو خواهید شد. یکی از این عجایب در نامیبیا است.
قبیله هیمبا در کشور نامیبیا

امروز به قبیله‌ای عجیب و شگفت‌انگیز در آفریقا می‌رویم، جایی‌که زندگی طبق تکنولوژی، تاثیری بر هویت و آینده‌ این قبیله ندارد.با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با قبیله هیمبا در کشور نامیبیا آشنا کنیم.

قبیله هیمبا در کشور نامیبیا

نامیبیا کشوری در جنوب غربی آفریقا است و بین بیابان‌های نامیب و کالاهاری قرار گرفته است. مردم قبیله هیمبا در نامیبیا، مجموعه منحصر به فردی از انسان‌هایی هستند که فرهنگ آن‌ها برای بیشتر ما عجیب است. مردم این قبیله در منطقه خودمختار نامیبیا زندگی می‌کنند.

قبیله ای که با دود حمام میکنند

جمعیت این قوم کوچ‌نشین، بین ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر برآورد می‌شود. مردم هیمبا از لباس‌های کمی برای پوشاندن خود استفاده می‌کنند.

قبیله هیمبا از درختان جوان و برگ‌های خرما کلبه‌های مخروطی شکل می‌سازند که با بندهای چرمی درهم آمیخته و بعدا با سرگین و لای پوشانده شده است. در داخل کلبه‌ها هیچ امکاناتی وجود ندارد، به جز تشک روی زمین.

زنان هیمبا

برای اعضای قبیله ظاهر، نقش مهمی در فرهنگ سنتی دارد. نمایندگان هیمبا، جزئیات و ظاهر افراد را دقیقا کنترل می‌کنند و از پوست و موهای آنان مراقبت می‌کنند. آن‌ها کمبود لباس را با تزئینات متعدد ساخته شده از مس، صدف و مروارید جبران می‌کنند.

این بخش مهمی از سنت‌های چند صد ساله است و زنان قبیله هیمبا به عنوان زیباترین زنان شناخته می‌شوند. ویژگی‌های ظریف صورت و چشمان بادامی‌ شکل آن‌ها همیشه مورد تحسین مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

قبایل عجیب آفریقا

حمام دود

آن‌ها برای نظافت خود نوعی خاک سرخ روی بدنشان می‌مالند و بصورت روزانه بدنشان را با نوعی دود خاص بخور می‌دهند. حمام دود به این‌صورت است که درون یک ظرف پر از گیاهان مخصوص تکه‌ای ذغال سرخ شده می‌اندازند و پس از سوختن گیاهان و تولید دود بر روی ظرف خم می‌شوند تا دود به بدنشان برخورد کند. در همین حین به‌دلیل حرارت ایجاد شده از ذغال و سوختن گیاهان بدنشان شروع به تعرق می‌کند و پس از آن با استفاده از رطوبت حاصل از تعرق بدنشان را شسته وتمیز می‌کنند.

جالب است بدانید، آن‌ها در یکی از خشن‌ترین و کم‌آب‌ترین مناطق آب و هوایی دنیا زندگی می‌کنند.

گردشگری در این منطقه

اهالی هیمبا کاملا در مقابل غریبه‌ها مهمان‌نواز هستند و از گردشگران استقبال بی‌نظیری می‌کنند، ولی اجازه ورود فرهنگ جدیدی را به درون ساختار قبیله خود نمی‌دهند. با بازدید از این منطقه و همچنین این قبیله عجیب، قطعا شگفت‌زده خواهید شد.

VBSV شهری که در آن با دود حمام می‌کنند

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند چرا این خانه با سنگ قبر ساخته شده است؟

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…