این روستا حتی یک دزد هم ندارد!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بر روی دامنه‌های کوه باناتولی در غرب رومانی، روستایی جذاب و زیبا به اسم ایبنتال وجود دارد که به دلیل عجیبی به شهرت جهانی رسیده است.
روستای بدون دزد در جهان

روستایی شگفت‌انگیز که بیشتر، اهالی بومی جمهوری چک در آن ساکن هستند. چیزی که آن را از دیگر روستاهای منطقه و یا مکان‌های دنیا متمایز کرده یک ویژگی عجیب است. در این روستا خبری از هیچ دزدی نیست! با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با تنها روستای بدون دزد در جهان آشنا شوید.

روستای بدون دزد در جهان

روستای ایبنتال در رومانی، یک مکان فوق‌العاده زیبا و جذاب برای عاشقان گردشگری و سفر است، اما آن‌چه که این روستا را نسبت به روستاهای مناطق دیگر متمایز کرده است، اعتبار و صداقت این مردم است. به همین دلیل هیچ گونه سرقت و دزدی در آن‌جا وجود ندارد.

امن ترین روستای جهان

جالب است بدانید، امنیت در این روستا آن‌قدر بالا است که نرخ جرم و جنایت در آن به‌طور قابل توجهی از میزان جرم و جنایت متوسط کشور کم‌تر است.

ایبنتال، روستایی که دزد ندارد!

آوازه روستای ایبنتال به عنوان یک روستای بدون دزد، به سال‌ها قبل برمی‌گردد. درست وقتی که اهالی برای خرید نان روش جدیدی را در پیش گرفتند. آن‌ها کیف خود را به همراه پول در گوشه خیابان روی نرده‌ها آویزان می‌کردند تا مامور پخش نان، نان آن‌ها را در کیف گذاشته و پول خود را بردارد.

وستای بدون دزد

مگر این روستا نانوایی ندارد؟

آخرین مغازه‌ای که در این روستا فعال بود، سال‌ها پیش بسته شد و از آن زمان مردم برای تهیه نان باید منتظر مامور پخش نان می‌ماندند. این مرد هر دو روز یک‌بار نان‌ها را در ماشین بزرگی می‌گذاشت و از روستایی که حدود ۲۰ کیلومتر آن طرف‌تر بود به این روستا می‌آمد.

در ابتدا اهالی روستا مجبور بودند تا مدت‌ها در کنار جاده بایستند تا از ماشین پخش نان جا نمانند. تا این‌که به ذهن یکی از اهالی روستا ایده خوبی رسید، یک کیف به همراه یادداشت و پول را در کنار جاده قرار دهیم تا مامور پخش نان خودش همه کارها را به تنهایی انجام دهد.

امنیت بالا در این روستا

اهالی روستا مطمئن بودند که هیچ وقت کسی نان یا پول آن‌ها را برنمی‌دارد و از آن جایی که روستا در منطقه کوهستانی قرار گرفته پس آدم غریبه هم معمولا به این منطقه رفت‌و‌آمد نمی‌کند.

البته این حرف‌ها فقط در مورد نان نیست! مردم این روستای جالب در رومانی به حق و حقوق همدیگر هم احترام می‌گذارند و هرگز بدون اجازه به باغ یا حیاط دیگری نمی‌روند. حتی در جلوی مزرعه، آن‌ها اول صاحب مزرعه را صدا می‌زنند و اگر کسی جواب نداد پا به داخل مزرعه نمی‌گذارند. جالب است بدانید، تا به حال در این روستا هیچ دزدی و سرقتی اتفاق نیفتاده است.

روستای ایبنتال در رومانی

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۵۰ ب٫ظ

    خسته نباشید مطالبی که درباره کشورهای ایسلندی رمانی بیان شده جالب و قابل تامل می باشد.

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۱۹ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۰:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…