طرز تهیه ۱۲ غذای بدون برنج

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصرف زیاد برنج موجب افزایش چربی شکم، ریسک دیابت نوع دوم و سندرم متابولیک می‌شود. پس سعی کنید غذاهای بدون برنج را نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید.

برنج سفید از مواد غذایی محبوب مردم قاره آسیا است، به طوری که مردم این قاره ۹۰ درصد برنج دنیا را مصرف‌‌ می‌کنند. در ایران نیز استفاده از برنج متداول بوده و جزو پر مصرف‌ترین مواد غذایی به شمار‌‌ می‌رود. ولی استفاده بیش از حد از برنج ضررهای زیادی را به بدن شما‌‌ می‌رساند. در این بخش از دلتامگ سعی کردیم چندین نمونه غذای بدون برنج را به شما معرفی کنیم که بسیار هم پر طرفدار هستند.

مرغ شکم پر

مرغ شکم پر نه فقط در ایران بلکه در کشورهای مختلف جهان طرفداران زیادی دارد و در هر منطقه‌ای به روشی خاص تهیه می‌شود.

مرغ شکم پر

سالاد الویه

سالاد الویه برای مهمانی‌‌‌های ویژه، جشن تولد و جشن‌‌‌های دیگر مناسب است. بعضی‌‌‌ها سالاد الویه را با نان باگت و برخی با نان لواش سرو‌‌ می‌کنند.

مرغ بریان

مرغ بریان غذایی لذیذ و خوشمزه است که مطمئنا شما عزیزان از خوردن آن لذت خواهید برد. برای تهیه این غذا به مرغ، پیاز، فلفل، سیب‌زمینی و آبلیمو نیاز دارید.

شامی کباب

شامی کباب یک غذای خوش خوراک و بسیار ترد‌‌ است که در کمتر از یک ساعت‌‌ می‌توانید آن را آماده کنید. مواد اولیه اصلی لازم برای تهیه این غذا عبارت‌اند از پیاز، گوشت، لپه و تخم‌مرغ.

شامی کباب

ماکارونی یکی از چندین نمونه غذای بدون برنج

ماکارونی مملو از ویتامین A است که برای سلامت و شادابی پوست مفید به نظر‌‌ می‌رسد. برای تهیه این غذای ساده و خوشمزه تردید نکنید.

آبگوشت

آبگوشت غذایی مقوی و خوشمزه است که باید کاملا جا بیفتد تا بتواند طعم عالی به خود بگیرد و اصیل بودن آن حفظ شود.

مطلب پیشنهادی:  چگونه بعد از جدایی به زندگی عادی برگردیم؟ + ویدیو

کباب تابه‌ای

اگر که هوس کباب کرده‌اید و نمی‌توانید از بیرون تهیه کنید، با داشتن مواد لازم‌‌ می‌توانید همین الان کباب تابه‌ای را از داخل مطالب مجله بیابید و آن را درست نمایید.

کوکو اسفناج

کوکو اسفناج یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین کوکوهای ایرانی است. این کوکوی خوشمزه خیلی سریع آماده‌‌ می‌شود.

کوکو اسفناج

آش رشته یکی از چندین نمونه غذای بدون برنج

آش رشته یکی از بهترین و محبوب‌ترین آش‌‌‌های ایرانی است. این آش جزو غذاهای سنتی ایرانیان است که هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش‌غذا‌‌ می‌توان آن را سرو کرد.

کشک بادمجان

کشک بادمجان از جمله غذایی‌‌‌های سنتی و خوشمزه است و علاوه بر اینکه طرز تهیه آسانی دارد‌‌ می‌توانید به روش‌‌‌های گوناگون آن را به زیبایی تزیین کنید و لذت ببرید.

پیتزا

کتلت سیب‌زمینی

کتلت سیب‌زمینی یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با روش‌‌‌های گوناگون طبخ‌‌ می‌شود. شما‌‌ می‌توانید کتلت سیب‌زمینی را با گوشت و ادویه‌‌‌های خاصی مزه‌دار کنید.

پیتزا قارچ و گوشت

پیتزا پختن در خانه لطفی دارد که شاید پیتزا خوردن بیرون از خانه نتواند به پای آن برسد. پس پیتزا قارچ و گوشت را در خانه تهیه کنید و یک شام لذت‌بخش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

نحوه ست کردن طلا با لباس

ست کردن طلا با لباس شاید در نگاه اول بی‌اهمیت باشد؛ اما دراین‌رابطه باید بگوییم که نحوه ست…