وام ۱۸۰ میلیونی برای خرید خانه کافیست؟ (+ویدئو)

۱
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به گرانی مسکن برای بسیاری از مردم این سوال پیش آمده که آیا هنوز هم با وام 180 میلیون تومانی مسکن می توان برای خرید خانه اقدام کرد یا نه..
وام 180 میلیونی

در اثر گرانی خانه اغلب پایتخت نشینان و ساکنان شهرهای پرجمعیت کشور، دیگر رغبتی برای گرفتن وام مسکن ندارند. اما برخی از گزارش‎ها حاکی از آن است که در برخی از شهرهای کوچک، هنوز هم می‎توان با وام ۱۸۰ میلیونی مسکن صاحب‎خانه شد.

البته باید گفت که در بعضی از کلانشهرهای کشور نیز با این مبلغ می‎توان خانه‎های کم‎متراژ خریداری کرد و خوشبختانه هنوز امید خانه‎دار شدن در بسیاری از شهرها از بین نرفته؛ مثلا در برخی استان‌ها مثل خراسان شمالی با وام مسکن می‌توان خانه‌ای بالای ۱۰۰ متر خریداری کرد.

با این اوصاف به نقل از سایت فرارو گزارش‌های موجود از بازار مسکن در استان آذربایجان شرقی نشان می‌دهد، قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این استان حدود دو میلیون و ۷۵۳ هزار تومان قیمت دارد. این یعنی زوج‌های تبریزی با بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی حاصل از وام مسکن می‌توانند یک خانه ۶۵ متری برای خودشان خریداری کنند.

در خراسان رضوی نیز، مشهدی‌ها با این بودجه، توانایی خرید ۶۶ متر واحد مسکونی را دارند و میانگین قیمت هر واحد مسکونی در این استان دو میلیون و ۷۳۰ هزار تومان است.

همچنین هموطنان بوشهری بعد از دریافت این وام می‌توانند برای خرید خانه ۶۷ متری اقدام کنند. چرا که با توجه به میانگین قیمت دو میلیون و ۶۸۰ هزار تومانی هر متر مربع واحد مسکونی در این استان، بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن در بوشهر کفاف خرید ۶۷ متر واحد مسکونی را می‌دهد.

بر همین اساس قیمت هر واحد مسکونی در یزد دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. با این تفسیر بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن در یزد برای خرید یک خانه ۶۹ متری کافی است.

وام 180 میلیونی

در استان گیلان نیز بر اساس آخرین گزارش‌های موجود قیمت هر واحد مسکونی حدود دو میلیون و ۵۴۰ هزار تومان است. با این تفاسیر بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن برای خرید یک واحد مسکونی ۶۹ متری کفاف می‌دهد.

مردم استان قزوین نیز برای خرید هر مترمربع واحد مسکونی باید به طور میانگین دو میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هزینه کنند. و با این مبلغ می‎توانند یک واحد مسکونی ۷۶ متری بخرند.

گزارش‌های موجود از بازار مسکن در استان البرز نیز به عنوان کوچکترین استان کشور نشان می‌دهد هر متر مربع واحد مسکونی در این استان به طور میانگین حدود دو میلیون و ۳۱۰ هزار تومان قیمت دارد. این یعنی بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی خرید مسکن می‌تواند یک خانه ۷۸ متری برای زوج‌های کرجی به همراه داشته باشد.

زوج‌های زنجانی نیز با بودجه ی۱۸۰ میلیون تومانی که از طریق وام ۱۸۰ میلیونی مسکن جور می‌کنند، می‌توانند یک خانه ۸۰ متری برای خودشان تهیه کنند.

متاسفانه بازار مسکن در استان کرمانشاه با رکود سنگینی مواجه شده، اما با این حال آخرین گزارش‌ها از وضعیت مسکن در این استان نشان می‌دهد که هر متر واحد مسکونی حدود یک میلیون و ۹۴۰ هزار تومان قیمت دارد و این یعنی بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی برای خرید یک واحد مسکونی ۹۳ متری کافی است.

در اردبیل هر متر مربع واحد مسکونی در مرکز استان به طور میانگین یک میلیون و ۹۲۰ هزار تومان قیمت دارد و با این اوصاف وام مسکن به علاوه سرمایه اولیه می‌تواند بودجه لازم برای خرید یک خانه ۹۴ متری را برای زوج‌های اردبیلی فراهم کند.​

در آذربایجان غربی نیز زوج‌های جوان با توجه به بودجه ۱۸۰ میلیون تومانی که بعد از دریافت وام ۱۸۰ میلیونی مسکن برای خرید خانه جور می‌کنند، می‌توانند یک خانه ۱۴۰ متری بخرند. چراکه آخرین گزارش‌ها از بازار مسکن در استان آذربایجان غربی نشان می‌دهد هر متر مربع واحد مسکونی در این استان به طور میانگین یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان قیمت دارد.

برای خواندن مطالب روزآمد مسکن،به مجله دلتا مراجعه کنید.

یک نظر

  1. خانزاده

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…