فواید بی‌نظیر خوردن سیب به‌صورت ناشتا

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیب حاوی فیبر فراوان و انواع ویتامین‌ها است که درصورتی‌که به‌صورت ناشتا میل شود، بسیار مفیدتر خواهد بود. فواید خوردن سیب ناشتا بسیار است و قند خون بدن را در طول روز تنظیم نگاه می‌دارد.
فواید خوردن سیب ناشتا

اگر در مورد فواید خوردن سیب ناشتا نشنیده باشید، حتما این جمله معروف که می‌گوید «خوردن روزانه یک سیب، شما را از پزشک بی‌نیاز‌می‌کند» را شنیده‌اید. انواع مختلف سیب، مزایای زیادی برای سلامت دارند. اما سیب سبز، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر بیشتری دارد. مجله دلتا در این مطلب به بررسی فواید خوردن سیب ناشتا، به‌خصوص سیب سبز می‌پردازد.

وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C

یکی از فواید خوردن‌ سیب ناشتا این است که بدن شما توانایی مبارزه با رادیکال‌های آزاد را به‌دست می‌آورد. این کار به تولید سلول‌های سالم کمک می‌کند و احتمال بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. بنابراین، سیب یکی از بهترین دشمنان بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت است.

فواید خوردن سیب قرمز

کاهش وزن با خوردن سیب

خوردن‌سیب با شکم خالی، به افراد در کم‌کردن وزن کمک‌می‌کند. ازآنجاکه سیب کالری کم، و از طرفی فیبر بالایی دارد، از افزایش وزن و گرسنگی صبح جلوگیری می‌کند. فیبر محلول در سیب فعالیت روده‌ها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود با غذای کمتر احساس سیری داشته باشید. همچنین برای آب‌کردن چربی شکم بسیار موثر است.

تنظیم قند خون

مزیت خوردن‌سیب سبز ناشتا، این است که به شما کمک می‌کند تا قند خون خود را ثابت نگه‌دارید که این برای بیماران دیابتی یا کسانی که درخطر ابتلا به دیابت قرار دارند، بسیار مهم است. خوردن سیب با شکم خالی جذب شکر در روده را به تاخیر می‌اندازد و این اثر در بیشتر روز ادامه پیدا می‌کند.

اگر به مطالب کاهش قندخون علاقمند هستید مطلب چای دیابتی‌ها، مخصوص کاهش قندخون را بخوانید.

خوردن سیب و سلامت دندان

حتما برای شما هم پیش می‌آید که یک‌شب فراموش کنید مسواک بزنید. زمانی که این اتفاق‌می‌افتد، می‌توانید از فواید خوردن سیب ناشتا بهره‌مند‌شوید. پوست سیب فیبر بالایی دارد که تولید بزاق دهان را تحریک می‌کند و این عمل باکتری‌های موجود در دهان را که ممکن است باعث پوسیدگی دندان‌ها شوند از بین می‌برد.

ریتم منظم قلب

یکی دیگر از فواید خوردن سیب ناشتا، آن‌هم سیب سبز، این است که سیب سبز مقدار پتاسیم بیشتری نسبت به سایر انواع سیب دارد. پتاسیم یک الکترولیت است که رطوبت سلول‌ها را متعادل می‌کند. این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است. اگر در طول روز به‌اندازه کافی پتاسیم نخورید، قلب خود را در معرض خطر ضربان نامنظم قرار داده‌اید.

فواید خوردن سیب

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب این افراد هرگز خیار نخورند! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۷ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۲۳ ب٫ظ

      ممنون از شما دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۳:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  4. سید مهدی تقوی ماهونی

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ب٫ظ

    بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم امیدوارم که همه کارکنان در این شبکه اجتماعی سلامت سربلند عاقبت بخیر باشید با خانواده محترمتان یاعلی مدد بسیار سپاسگزارم ؤ ممنونم عالی است ؤ سپاسگزارم ممنونم از تمام برنامه‌های مفید شما یاعلی مدد بسیار سپاسگزارم ؤ ممنونم سید مهدی جنگی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      با سلام، وجود همراهانی فرهیخته و دارای مناعت طبع برای گروه مجله دلتا باعث افتخار است. خوشحالیم که مطالب مورد توجه و رضایت شما بوده است. ممنون از نظر و همراهی شما 🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…