هرگز این قسمت مرغ را نخورید

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جگر مرغ اگر ارگانیک تهیه شده باشد خوردن آن برای کاهش استرس و تقویت پوست و مو و درمان برخی بیماری‌ها بسیار مفید و موثر است.
جگر مرغ

جگر مرغ اگر ارگانیک تهیه شده باشد خوردن آن برای برخی بیماری‌ها بسیار مفید و موثر است. اما چون از ارگانیک بودن غذاها مطمئن نیستیم بهتر است از خیر این قسمت مرغ بگذریم. با مجله دلتا همراه باشید.

هرگز این قسمت مرغ را نخورید

خوردن جگر مرغ برای کسانی که خیلی سخت کار می‌کنند و استرس دارند، مفید است. مواد مغذی موجود در جگر، با استرس مبارزه می‌کنند و موجب بهبود وضعیت خواب می‌شود. با همه فوایدی که جگر مرغ می‌تواند داشته باشد به همان دلیلی که ذکر شد، خوردن این غذای خوشمزه توصیه نمی‌شود.

در پرورش مرغ‌ها معمولا از مواد هورمونی استفاده شود. هنگامی که به مرغ آنتی بیوتیک تزریق می‌کنند باید ۵ تا ۱۴ روز از کشتار آن خودداری کنند، اما این مسئله رعایت نمی‌شود و در بسیاری از مرغداری‌ها چند ساعت قبل از کشتار مرغ به آن آنتی‌بیوتیک می‌دهند؛ بنابراین مقدار زیادی از این داروها، در جگر باقی می‌مانند، زیرا جگر، محل سم‌زدایی است و بسیاری از داروها، قبل از دفع از بدن، داخل جگر به روش‌های مختلف آنزیمی، خنثی می‌شوند.

به همین دلیل هم بسیاری از جگرهای مرغ، آلودگی بالایی، به‌ویژه به آنتی بیوتیک‌ها دارند. اما گوشت مرغ، کمتر تحت تاثیر آنتی بیوتیک‌ها قرار می‌گیرد و این دارو بیشتر در جگر و کلیه‌های مرغ تجمع پیدا می‌کنند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب مصرف این خوراکی‌ها باعث مرگ ناگهانی شما می‌شوند  را بخوانید.

چرا نباید جگر مرغ بخوریم؟

آنتی بیوتیک‌ها، فلزات سنگین و سموم بیشتر در بافت نرم تجمع می‌یابند و از آنجا که جگر هم بافت نرمی است این گونه مواد در این بافت رسوب می‌کنند و با خوردن آن، آنتی بیوتیک‌ها، به بدن انسان منتقل شده و باعث به خطر افتادن سلامتی می‌شوند. پس اگر از نحوه پرورش مرغ مطلع نیستید آن را مصرف نکنید.

متاسفانه گاهی برخی آنتی بیوتیک‌های ممنوع هم در مرغداری‌ها استفاده می‌شوند به همین علت باید مرغ‌های بسته‌بندی زیرنظر سازمان دامپزشکی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و پیش از مصرف گوشت مرغ آن را حسابی بپزید، زیرا فرآیند پخت و پز باعث از بین رفتن برخی از این آنتی بیوتیک‌ها می‌شود.

همچنین مصرف این غذا برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی، چربی خون بالا و نقرس مضر است. این غذا کلسترول بالایی دارد. مصرف زیاد جگر مرغ باعث افزایش کلسترول و در نتیجه بیماری قلبی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب این افراد هرگز موز نخورند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…