قبیله‌ای که عصرانه آن‌ها انسان است!

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قبیله کرووای در جنوب شرق پاپوآ در گینه نو اندونزی زندگی می‌کنند. افراد این قبیله در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که در سراسر تاریخ کمتر انسانی به آنجا رفت و آمد کرده است.
قبیله آدمخوار‌ها

باورتان می‌شود که قبیله آدمخوار‌ها هنوز هم وجود داشته باشد. قبایلی که افراد آن هنوز با شکار انسان‌های دیگر روزگار می‌گذرانند. آدم‌هایی که هنوز نمی‌دانند در چه قرنی زندگی می‌کنند و دنیا چقدر تغییر کرده است. اگر باورتان نمی‌شود بد نیست بدانید مردمان قبیله «کرووای» که در نقاط دور از دسترس جنگل‌های پاپوآ در اندونزی زندگی می‌کنند، هنوز هم مانند انسان‌های اولیه آدمخوار هستند. با مجله دلتا همراه باشید.

قبیله آدمخوار‌ها

با شرایط خاص این منطقه، می‌توان گفت که محل زندگی این قبیله قلمروی مجزا از دنیای امروز است. آن‌ها ماهر‌ترین شکارچیان تاریخ هستند که کمتر انسان یا حیوانی توانسته از دستشان جان سالم به در ببرد.

آن‌ها در ماهیگیری نیز تبحر خاصی دارند. ادعا می‌شود که کرووای تنها قبیله آدمخوار بازمانده از قرون گذشته است که مردمانش همچنان به رسم پیشینیان خود به زندگی ادامه می‌دهند. آن‌ها هنوز هم در جنگ‌ها و برای دفاع از خود از تیر و کمان استفاده می‌کنند.

این در حالی است که حتی در شهرهای نزدیک به محل زندگی این قبیله، از سال ۱۹۶۴ تا به حال دیگر از تیر و کمان، تنها به‌عنوان یک وسیله ورزشی استفاده شده است.

اولین آشنایی قبیله آدمخوار‌ها با دنیای خارج

اولین ارتباط مردمان این قبیله با انسان‌هایی غیر از اعضای قبیله خودشان، در اوایل سال‌های ۱۹۷۰ صورت گرفت.

یک محقق هلندی که به جنگل‌های ناشناخته سفر می‌کرد تا با قبایلی که هنوز مانند انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند، ملاقات کند به محل زندگی اعضای این قبیله رفت و از آن زمان به بعد، مردمان این قبیله کم و بیش از دنیایی غیر از دنیای خود مطلع شدند.

در سال ۲۰۰۶ زمانی که خبرنگاران برنامه ۶۰ دقیقه، برای تهیه گزارش از این قبیله آدمخوار به این منطقه رفته بودند، ادعا کردند که با چشم خود آدمخوار بودن آن‌ها را دیده‌اند.

نحوه زندگی قبیله کرووای

نحوه زندگی افراد قبیله کرووای به‌طور کلی عجیب و غیرعادی است، خانه‌های آن‌ها بر فراز درختان در ارتفاعی حدودا ۳۰ تا ۳۵ متری از سطح زمین قرار دارد، البته طبق تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که چون میزان بارندگی در این منطقه بسیار زیاد است و هر لحظه امکان وقوع سیل وجود دارد، آن‌ها خانه‌های خود را بر بالای درختان بنا می‌کنند تا بتوانند از سیل و همچنین گزیدگی حشرات کشنده و حمله قبایل دیگر در امان بمانند.

البته خانه‌های امروزی آن‌ها در ارتفاع کمتر و در حدود ۸ تا ۱۲ متر بالاتر از سطح زمین ساخته می‌شوند. این خانه‌ها آن‌قدر مقاوم ساخته می‌شوند که گنجایش و تحمل وزن بیشتر از ۱۲ نفر را هم دارند.

مردم قبیله هرگز از سیمان و فلز برای ساخت خانه‌های خود استفاده نمی‌کنند چرا که کرووای‌ها اعتقاد دارند این کار باعث از بین رفتن پاکی جنگل و رودخانه خواهد شد. به همین خاطر تمام خانه‌های خود را با چوب ساخته و با استفاده از برگ درختان ساتو پوشش می‌دهند.

قبیله آدمخوار‌ها

آن‌ها بیشتر اوقات، تنه درختان را تراشیده و از آن‌ها به‌عنوان پلکان استفاده می‌کنند. این خانه‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ و توسط یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی کشف شد. اما آن‌ها از طریق هوایی از این منطقه فیلمبرداری کرده و هرگز جرات این را نداشتند که به این منطقه نزدیک شوند.

آدمخواری تا اوایل قرن ۱۹ به‌طورکلی از بین رفته و حالا کرووای تنها قبیله در دنیاست که هنوز هم آدمخوار هستند. آن‌ها اعتقاد زیادی به شیاطین و ارواح دارند، به همین خاطر اگر خانواده‌ای توسط خانواده‌ای دیگر آزار ببیند، می‌توانند طبق آداب و رسوم قبیله، افراد خانواده مهاجم را کشته و حتی آن‌ها را بخورند.

افراد خاخوا

جادوگران قبیله به کسانی که به‌خاطر کمبود امکانات و سختی زندگی در جنگل، دچار بیماری‌های ناعلاج شده‌اند، «خاخوا» می‌گویند و افراد قبیله معتقدند که آن‌ها بر اثر جادوی سیاه به این روز افتاده‌اند و باید کشته شوند حتی اگر آن افراد از خانواده، دوستان یا بستگانشان باشند.

دلیل اصلی اینکه این افراد خاخوا نامیده می‌شوند، کم‌خونی بیش از حد افراد قبیله کرووای است. این کم‌خونی باعث می‌شود که حتی یک بیماری ساده، باعث تغییر رنگ پوست و تغییر چهره آن‌ها شود. این موضوع باعث می‌شود تا افراد قبیله گمان کنند که آن‌ها به‌خاطر جادو به این صورت درآمده‌اند. طبق افسانه‌های قبیله، گفته می‌شود که خاخواها کسانی هستند که وقتی افراد قبیله در خواب هستند، حمله کرده و آن‌ها را می‌کشند.

قبایل آدمخوار

پیشنهاد مطالعه: مطلب دانستنی وحشتناک‌ترین رسم‌های جهان که شما را تا سر حد مرگ می‌ترساند! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۳:۱۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…