اسرار غار قاتل در ایران چیست؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تصور اکثر ما از غارها، مکانی است که در دل کوه‌ها پدید آمده، قندیل‌های زیبایی از سقف آن آویزان است و البته خفاش هم دارد! اما غارهای مرموزی نیز در دنیا وجود دارند.
غار قاتل در کرمانشاه

مکان‌های عجیب و حیرت‌آوری در سراسر جهان وجود دارند که گاه داستان‌ها و افسانه‌هایی پشت آن‌ها است و گاه به صورت علمی توجیه می‌شوند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با غار قاتل در کرمانشاه آشنا شوید.

غار قاتل در کرمانشاه

تا به حال به این فکر کرده‌اید که عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین غار ایران کجا قرار دارد و به چه دلیلی به آن لقبی ترسناک داده‌اند؟ درست است که اسم کرمانشاه ما را یاد بیستون می‌اندازد، اما این شهر جاذبه‌های توریستی معروف دیگری مثل غار پرآو دارد، غاری که غارنوردی در آن آنقدر خطرناک است که تا به حال ۵ نفر جانشان را در راه کشف آن از دست داده‌اند.

این غار به شکل عمودی است و بر روی کوه‌های بلند قرار گرفته و برای رسیدن به ورودی آن باید به ارتفاع بیش از ۳ هزار متری کوه پرآو بروید.

غار قاتل در ایران

ماجرای کشف غار قاتل

انگلیسی‌ها و بعد از آن لهستانی‌ها اولین کاشفان این غار بودند. غارنوردان زیادی کنجکاو شده بودند که بدانند در این غار چه خبر است، برای همین گاهی به‌صورت فردی و گاهی هم دسته‌جمعی برای غارنوردی به سمت این غار می‌رفتند ولی هر بار موقعیت سخت غار، مانعی جدی برای موفقیت بود.

چندین سال پیش دو نفر از غارنوردان حرفه‌ای پا به این غار مخوف می‌گذارند و بعد اینکه ۱۲ روز را در غار می‌گذرانند، به نقطه انتهایی آن می‌رسند. بعد از این موفقیت، انگار ترس غارنوردان هم ریخته و درهای غار به روی همه باز شد.

غار قاتل کجاست

از این پس کنجکاوی، غارنوردان زیادی را به این غار کشاند و در پی همین غارنوردی‌ها ۵ نفر به کام مرگ رفتند. البته برای افرادی هم حادثه‌هایی پیش آمد اما در نهایت نجات پیدا کردند.

غارنوردان زیادی دوست دارند که به داخل این غار تاریک بروند و جذابیت‌های پنهان آن را از نزدیک ببینند. رسیدن به انتهای این غار برای غارنوردان به شیرینی رسیدن به قله کوه‌های صعب‌العبور است. با این حال کانال‌های بسیار باریک غار افراد زیادی را از ادامه راه منصرف کرده است.

اسرار غار قاتل در ایران

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…