از نوشیدن آب در این زمان‌ها پرهیز کنید!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درعین حال نحوه نوشیدن آب و برخی از انواع آب‌ها، باعث ایجاد نفخ شکمی می‌شود که خود، یکی از مشکلات شایع گوارشی است، اما نوشیدن آب چگونه باعث بروز نفخ می‌شود؟
از نوشیدن آب در این زمان ها پرهیز کنید

می‌توانید باور کنید که آب نفخ معده را موجب می‌شود؟ علاوه بر ده‌ها فایده که از نوشیدن آب سراغ دارید بایستی به عوارض آن البته به واسطه اشتباه در مصرف این مایه حیات هم بایستی آشنا شوید. از نوشیدن آب در این زمان ها پرهیز کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

از نوشیدن آب در این زمان ها پرهیز کنید

رساندن آب کافی به بدن، باعث می‌شود بدن عملکرد طبیعی داشته باشد، سوخت و ساز سرعت می‌گیرد، پوست شادابی و طراوت پیدا می‌کند. از سوی دیگر در شرایط تامین ناکافی آب مورد نیاز، بدن همه تلاشش را برای حفظ آب موجود انجام می‌دهد تا از کم آبی بدن جلوگیری کند. این شرایط به حالتی به نام احتباس آب منجر می‌شود که خشک شدن مفاصل، افزایش وزن و افزایش ضربان قلب را در پی دارد.

نفخ موقت بعد از نوشیدن آب

نفخ موقت بعد از مصرف آب می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. میزان آبی که نوشیده می‌شود و سرعت نوشیدن آن و مواد غذایی موجود در معده و روده ها ازجمله عواملی است که بر بروز نفخ تاثیر می‌گذارد. نوشیدن حجمی به اندازه نیم لیتر آب (یک یا دو لیوان) با معده خالی، احتمالا نفخ قابل توجهی ایجاد نمی‌کند. اما نوشیدن سریع مقادیر بیشتری آب در شرایطی که موادغذایی دیگری در معده یا روده‌ها وجود دارد تا حدودی نفخ در پی خواهد داشت. هرچه مقدار غذای موجود در معده بیشتر باشد، احتمال بروز نفخ بیشتر خواهد بود.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب چند اشتباه خطرناک درباره خوردن آب را بخوانید.

احتمال بروز نفخ بعد از مصرف آب

شرایط سلامت و دیگر عواملی که تخلیه معده را کند می‌کنند، احتمال بروز نفخ بعد از مصرف آب را افزایش می‌دهند. مصرف مسکن‌های نارکوتیک، بیماری رفلاکس اسیدی، آنفلوانزای معده، زیاده‌روی در خوردن، بی اشتهایی عصبی، کم کاری غده تیروئید، پارکینسون و تخریب عصبی مرتبط با دیابت، ازجمله بیماری‌هایی هستند که تاخیر در تخلیه معده را به دنبال دارند. در صورتی که یکی از این مشکلات سلامت را دارید، نوشیدن آهسته آب به جلوگیری از بروز نفخ کمک خواهد کرد. مصرف مواد غذایی حاوی آب فراوان مانند خیار به جای آب، با جذب آهسته آب موجود در بافت آن‌ها، از بروز نفخ ناشی از مصرف آب جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب این خوراکی‌ها خطر مرگ را کاهش می‌دهند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…