جزیره‌ای که فقط ۱ خانه در آن جا می‌شود!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاید باورش برای شما سخت باشد اما در کوچک‌ترین جزیره جهان نیز آدم‌ها خانه ساخته‌اند.
کوچک ترین جزیره در جهان

انسان‌ها در هر منطقه‌ای که فکرش را بکنید، خانه ساخته‌اند. حتی در جزیره‌ای که فقط یک خانه در آن، جا می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کوچک ترین جزیره در جهان آشنا شوید.

کوچک ترین جزیره در جهان

کوچک‌ترین جزیره جهان، نامی است که به جزیره‌ای به نام جاست روم ایناف داده‌اند. جزیره جاست روم ایناف (Just Room Enough Island)، جزیره‌ای است که تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است. این جزیره کوچک در نیویورک و در میان رودخانه سن لوران قرار گرفته است. جزیره‌ای که فقط در آن یک خانه کوچک و یک درخت به چشم می‌خورد. این یعنی اگر کسی در جزیره و کنار آن درخت بایستد، نمی‌تواند قدم از قدم بردارد. دقیقا همین موضوع این جزیره را جالب کرده است.

کوچک ترین جزیره کجاست

جزیره جاست روم ایناف در گذشته‌های دور با نام جزیره هاب شناخته می‌شد. در آن زمان این جزیره کوچک، هیچ صاحب مشخصی نداشت. در سال ۱۹۵۰ میلادی یک خانواده ثروتمند و مشهور، آن را خریداری کردند. یکی از اعضای این خانواده، یک کلبه داخل این جزیره برای خودش ساخت. او در کنار آن کلبه یک درخت کاشت. با این کار از همه قسمت‌های این جزیره استفاده کرد. بعد از اینکه این کلبه ساخته شد، مالکان جزیره هاب، نام آن را به جزیره جاست روم ایناف تغییر دارند. آن خانه و درخت از سال ۱۹۵۰ به همان شکل اولیه در جزیره باقی مانده‎‌اند.

مساحت جزیره جاست روم ایناف

جزیره جاست روم ایناف به‌عنوان کوچک ترین جزیره جهان حدود ۳۰۶ متر مربع وسعت دارد. همان‌طور که گفته شد، کل مساحت آن به ساخت یک خانه کوچک اختصاص داده شده است. این جزیره با وجود وسعت کمی که دارد، در هیچ زمانی در طول سال به زیر آب نمی‌رود.

کوچک ترین جزیره در جهان

چرا در این جزیره خانه ساخته‌اند؟

مالکان جزیره، کوچک‌ترین جزیره جهان را خریداری کردند تا در آن یک ویلای تابستانی برای تعطیلات بسازند. اما همین که این خانه را ساختند، این جزیره مورد توجه توریستان از سراسر جهان قرار گرفت. توریستان زیادی از سراسر دنیا کنجکاو شدند که این جزیره کوچک را از نزدیک ببینند.

کوچک ترین جزیره در جهان

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…