۶ ماده غذایی برای تقویت ریه‌ها را بشناسید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ریه‌ها، جز ارگان‌های مهم بدن هستند که وظیفه تامین اکسیژن برای ادامه حیات را بر عهده‌دارند.
مواد غذایی تقویت کننده ریه

عملکرد مناسب ریه‌ها نه‌تنها از ابتلا به برخی بیماری‌ها پیشگیری می‌کند بلکه مانع از ورود مواد سمی و عوامل مضر برای بدن می‌شود. خوشبختانه می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی ریه‌ها را تقویت کرد. همراه مجله دلتا باشید تا مواد غذایی تقویت کننده ریه را بشناسید.

معجزه کرفس

کرفس به دلیل داشتن خواص ادرارآوری و ضدالتهابی شهرت دارد. به همین دلیل نیز مایعات تجمع یافته در بافت‌ها را دفع و همزمان برای پیشگیری از اختلالات التهابی موثر عمل می‌کند. مصرف منظم کرفس باعث تمیزی مجاری تنفسی شده و روند اکسیژن‌رسانی سلولی را افزایش می‌دهد و به‌این‌ترتیب سلامت ریه‌ها را بهبود می‌دهد. بنابراین، می‌توانید برای تقویت ریه‌ها، کرفس را دم‌کرده و روزانه ۲ تا۳ مرتبه میل کنید. همچنین می‌توانید به اسموتی‌ها و سالادهایتان کرفس اضافه کنید.

کرفس و تقویت ریه

پونه کوهی

این سبزی معطر برای بهبود سلامت ریه‌ها و افزایش قدرت تنفسی بدن مفید است. پونه کوهی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدعفونی بالایی دارد و باعث دفع توکسین‌های آسیب‌رسان بافت ریوی می‌شود. این گیاه معطر حاوی ترکیبی به نام «کارواکرول» است که اثرات موثری در حفظ سلامت دستگاه تنفسی دارد. می‌توانید روزانه یک فنجان دمنوش پونه کوهی مصرف کنید و همچنین از این سبزی معطر در تهیه آش، سوپ و خورشت‌ها استفاده کنید.

هویج

هویج یک ماده غذایی فوق‌العاده است که باید در برنامه غذایی‌تان حضور پررنگ داشته باشد. این ماده غذایی نارنجی‌رنگ منبع ویتامین‌های A، C و E است که هر ۳ برای ترمیم بافت‌ها و سلول‌های آسیب‌دیده موثر عمل می‌کنند. مصرف هویج بخصوص به‌صورت خام به دفع توکسین‌هایی که در ریه‌ها انباشته‌شده‌اند، کمک کرده و از نابودی زودهنگام بافت‌های ریوی پیشگیری می‌کند.

چای سبز

چای سبز علاوه بر خواص لاغرکنندگی برای سلامت ریه‌ها نیز فوق‌العاده است. این نوشیدنی مفید سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضدالتهابی قوی است که به حفظ سلامت ارگان‌های بدن کمک می‌کند. توصیه می‌شود هر هفته حداقل ۳ مرتبه چای سبز بنوشید و از این نوشیدنی در ترکیب اسموتی‌های سم‌زدا نیز استفاده کنید.

گریپ‌فروت

مصرف اسیدسیتریک برای دفع سمومی که در روند اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها اختلال ایجاد می‌کند موثر است. گریپ‌فروت میوه‌ای کم‌کالری و دارای خواص زیادی برای سلامت ریه‌ها است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گریپ‌فروت باعث افزایش فعالیت سلولی شده و به پیشگیری از تشکیل تومورهای بدخیم کمک می‌کند. بنابراین، می‌توانید هر هفته ۲ تا ۳ مرتبه به‌صورت ناشتا آب طبیعی گریپ‌فروت بخورید.

گریپ فروت

تقویت ریه با سیر

سیر یک سبزی مفید برای تقویت برونش‌ها است و درعین‌حال به کاهش انسدادهایی که منشا مشکلات ریوی هستند، کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها و عوامل ضدالتهابی موجود در این ماده غذایی باعث تقویت سلامت ریوی شده و تخریب بافت‌های ریوی ناشی از رادیکال‌های آزاد را به حداقل می‌رساند.

تقویت کننده ریه

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب ماست را با این ۵ خوراکی‌ بخورید تا لاغر شوید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۸ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…