خستگی را با این موارد ضربه فنی کنید

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خستگی در طول روز به سراغ همه ما می‌آید. برخی از خوراکی‌ها می‌توانند انرژی شما را تامین کنند تا از خستگی دور بمانید.
چگونگی رفع احساس خستگی

حتی سرسخت‌ترین‌ها نیز در طول زمستان ممکن است کمی احساس خستگی کنند. بنابراین، اگر سطح انرژی شما نیاز به افزایش دارد، این‌ها برخی از توصیه‌های غذایی هستند که می‌تواند به شما کمک کند. با مجله دلتا همراه باشید تا با چگونگی رفع احساس خستگی آشنا شوید.

کربوهیدرات قدیمی

انواع کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید تاثیر مستقیمی بر سطح گلوکز خون و بنابراین احساس انرژی شما دارند. غذا‌های با شاخص گلیسمی بالا (GI) یک انفجار سریع انرژی ایجاد می‌کنند، درحالی‌که غذا‌های با GI پایین انرژی طولانی‌تری را ارائه می‌دهند. خوراکی‌هایی مانند لوبیا، نخود و عدس، جو و نان با غلات کامل هستند.

رفع خستگی با عدس

عدم حذف وعده غذایی

در زمان‌های منظم غذا بخورید، یعنی سه وعده در روز و در صورت نیاز یک میان وعده، این راهکار کمک می‌کند تا سطح انرژی را در سطح یکنواخت نگه‌ دارید.

تمام میوه‌ها و سبزیجات را مصرف کنید

پر کردن یک‌سوم بشقاب با میوه و سبزیجات یک قانون خوب است، قدرت میوه‌ها و سبزیجات برای افزایش نشاط را دست‌کم نگیرید. آن‌ها سطوح انرژی بالاتری را از طریق فراهم کردن مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیتوکمیکال‌ها که سلامتی را ارتقا می‌دهند، تسهیل می‌کنند.

اگر به خواص سبزیجات علاقمند هستید مطلب خواص آویشن، از سلامت قلب تا درمان ریزش مو را بخوانید.

انواع خوراکی‌های غنی از ویتامین C

ویتامین C از چند جهت ضد خستگی شما است. این ویتامین به بهبود جذب آهن، محافظت از افراد در برابر کم‌خونی کمک می‌کند و در متابولیسم طبیعی آزادکننده انرژی نقش دارد و به سالم نگه‌داشتن سیستم ایمنی کمک می‌کند. بنابراین احتمال کمتری دارد که طعمه بیماری‌های فصلی شوید. شما می‌توانید سطح ویتامین C بدن خود را با فلفل‌های شکم پر افزایش دهید. فقط نصف فلفل قرمز یا سبز تمام نیاز روزانه شما به ۸۰ میلی‌گرم را تامین می‌کند.

یک چرت کافئینی داشته باشید

اگر بتوانید ۲۰ دقیقه بعدازظهر دراز بکشید به‌شدت سود خواهید کرد. یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که چرت زدن با کافئین می‌تواند تفاوت بزرگی در هوشیاری شما ایجاد کند. برای چرت زدن با کافئین، بلافاصله قبل از ۲۰ دقیقه بسته شدن چشم، یک قهوه غلیظ بنوشید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، کافئین وارد عمل می‌شود و احساس شادابی بیشتری می‌کنید.

خوابیدن و خستگی

لوبیا

لوبیا پخته، حاوی کربوهیدرات‌های GI پایین برای ایجاد انرژی پایدار است. این وعده از لوبیا همچنین یک‌پنجم نیاز روزانه به آهن را تامین کرده و با خستگی مبارزه می‌کند و یک‌ششم نیاز روزانه شما به منیزیم، یک ماده معدنی مهم انرژی را تامین می‌کند.

لوبیا

آب بنوشید

در پاسخ چگونگی رفع احساس خستگی، اولین پاسخ همیشه نوشیدن آب است. خستگی یکی از علائم کم‌آبی است. پس فراموش نکنید روزانه شش تا هشت لیوان مایعات مصرف کنید. بیشتر نوشیدنی‌ها (به‌غیراز نوشیدنی‌های الکلی و سرشار از شکر) مایعات قابل قبولی به‌حساب می‌آیند، اما آب بهترین گزینه است.

رفع احساس خستگی

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چای‌های مناسب بعد از شام سنگین را بشناسید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…