روش‌های آسان و سریع برای تقویت ناخن‌ها

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید ناخن‌ها در زیبایی ما نقش زیادی دارند و داشتن ناخن‌های سالم و زیبا می‌تواند برای هر شخص لذت‌بخش باشد.
رشد و تقویت ناخن

برای داشتن ناخن‌های بلند و رشد سریع آن‌ها لازم است که ناخن‌های خود را تقویت کنید و رسیدگی‌های لازم را برای آن‌ها در نظر بگیرید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی چند روش خانگی رشد و تقویت ناخن ها می‌پردازیم.

مواد مغذی جهت رشد و تقویت ناخن

آب پرتقال

آب پرتقال سرشار از آنتی‌اکسیدان است. دارای اسیدفولیک و اسیدسیتریک هست و کمک به لایه‌برداری از کوتیکول‌های ناخن می‌کند. آب یک پرتقال را بگیرید و ناخن‌های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در آن فرو کنید، سپس دستان خود را با آب گرم بشویید و در آخر از کرم مرطوب‌کننده روی ناخن‌ها و دستان خود بزنید.

رشد و تقویت ناخن

رشد و تقویت ناخن با سیر

سیر یک ماده بسیار مغذی هست که خواص بسیار زیاد و درمانی دارد. ناخن‌ها برای رشد و تقویت به سلنیوم نیاز دارند پس سیر که یک ماده مغذی غنی از سلنیوم است،  باعث رشد و تقویت ناخن‌ها می‌شود. یک سیر تازه را برش دهید و روی ناخن‌ها بمالید و ماساژ دهید. اجازه دهید که ۱ ساعت بر روی ناخن‌ها بماند، سپس با آب گرم بشویید. برای از بین بردن بوی سیر می‌توانید یک برش از لیمو ترش یا پرتقال را روی ناخن‌های خود بمالید.

جوش شیرین

جوش شیرین بهترین ماده برای رشد و تقویت ناخن ها جهت داشتن ناخن‌های سفت و محکم است. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک فنجان آب ولرم را با هم مخلوط کنید و ناخن‌ها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در مخلوط قرار دهید. سپس ناخن‌ها را با آب گرم بشویید و روی آن‌ها کرم مرطوب‌کننده بزنید.

رشد و تقویت ناخن

رشد و تقویت ناخن با شیر

شیر یکی دیگر از مواردی است که دارای خواص فوق‌العاده زیاد است و با داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث رشد سریع ناخن و تقویت آن‌ها می‌شود. همینطور در روشن کردن و شفاف سازی ناخن‌ها نقش دارد. به مقدار لازم شیر را گرم کنید و سپس دستان خود را داخل شیر بگذارید؛ پس از ۱۰ دقیقه دستان خود را با آب ولرم بشویید.

لیمو ترش

لیمو ترش دارای ویتامین C است که برای رشد و تقویت ناخن بسیار لازم و ضروری است. اگر ناخن‌های زردی دارید لیمو ترش به برطرف نمودن زردی ناخن کمک می‌کند و ناخن‌های زیبا و سالمی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک تکه لیموترش تازه را به مدت ۵ دقیقه روی ناخن‌های خود بمالید سپس ناخن‌های خود را با آب گرم بشویید و از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. علاوه‌بر استفاده از مواد طبیعی برای رشد سریع ناخن‌ها و تقویت آن‌ها می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی هم استفاده کنید. برای اطلاع از فواید یکی از این روغن‌ها بر روی پوست می‌توانید مطلب این روغن معجزه‌آسا، پاک‌کننده طبیعی پوست شما را بخوانید.

رشد و تقویت ناخن

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب نکات کلیدی آرایش دخترانه که قطعا نمی‌دانید! را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…