باورنکردنی‌ترین خواص ازگیل که باید بدانید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص ازگیل که یک میوه زمستانی است بسیار زیاد است. ازگیل از میوه‌های موثر در کاهش وزن و آرامش اعصاب فرد است.
خواص ازگیل برای سلامتی

ازگیل، میوه زمستانی است که منبع غنی از فیبرهای حل‌شدنی، تانین‌ها و ترکیباتی ژله‌ای به‌نام موسیلاژ است که به عملکرد سیستم گوارش و همچنین کاهش کلسترول بد خون کمک می‌کند. ازنظر ویتامین‌ها نیز منبع غنی از ویتامین‌های C وB است. همچنین، خوردن ازگیل تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی دارد و حالت آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص ازگیل برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

کالری پایین ازگیل

ازگیل به دلیل وجود ترکیبات پکتین احساس سیری را افزایش می‌دهد و به‌همین دلیل برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب است. البته مقدار کالری پایین آن نیز باعث می‌شود انتخاب خوبی برای این افراد باشد.

فشارخون را پایین می‌آورد

یکی از مواد مغذی که به مقدار زیاد در ازگیل وجود دارد، پتاسیم است که به‌عنوان وازودیلاتور (منبسط کننده‌ رگ‌ها) برای سیستم قلبی عروقی عمل می‌کند. پتاسیم با کاهش کشیدگی و فشار روی رگ‌ها و عروق خونی می‌تواند فشارخون را پایین بیاورد و از سلامت قلب محافظت کند.
اگر به دنبال مطالب فشار خون هستید فشار خون بالا، قاتل خاموش ایرانیان را از دست ندهید.

ازگیل وحشی

ازگیل از دیابت پیشگیری می‌کند

چای ازگیل اغلب به‌عنوان روشی برای پیشگیری یا درمان دیابت پیشنهاد می‌شود، چون ثابت‌شده است قند خون در افرادی که به‌طور منظم از چای ازگیل استفاده می‌کنند، به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. ترکیبات ارگانیک منحصربه‌فرد موجود در چای ازگیل قادر به تنظیم سطوح گلوکز و انسولین هستند که به محافظت از بدن در برابر دیابت کمک می‌کند.
اگر به موضوع قندخون و دیابت علاقمند هستید مطلب چای دیابتی‌ها، مخصوص کاهش قندخون را بخوانید.

سیستم تنفسی را تسکین می‌دهد

یکی از خواص ازگیل برای سلامتی خلط آور بودن آن است. مواد خلط‌ آور در درمان سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی، بسیار مهم هستند. چای ازگیل به‌عنوان یک خلط‌ آور به کار می‌رود، خواه به‌صورت نوشیدنی یا برای غرغره کردن، چون می‌تواند باعث سرفه و خروج خلط گلو و مخاط شود.

سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

ازگیل منبعی فوق‌العاده از ویتامین C است. ویتامین C یک جز کلیدی در سیستم ایمنی همه‌ افراد است. ویتامین C به افزایش تولید گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند و همچنین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن عمل می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن به رشد و ترمیم بافت‌ها در سراسر بدن پس از یک بیماری یا آسیب‌دیدگی کمک می‌کند.

به هضم (گوارش) کمک می‌کند

پکتین نوع خاصی از فیبر رژیمی است که در میوه‌ ازگیل وجود دارد و می‌تواند به بهبود روند گوارش کمک کند. فیبر رژیمی می‌تواند مدفوع را حجیم کند و حرکت پیش‌برنده یا کرم‌وار را تحریک نماید که این امر به منظم شدن حرکات روده کمک می‌کند. اگر از یبوست، اسهال، گرفتگی شکم، نفخ یا سایر اختلالات معده رنج می‌برید، فیبر رژیمی می‌تواند آن التهاب را کاهش دهد و سلامت روده‌ شمارا بهبود ببخشد.

ازگیل، مفید برای گردش خون

برای پیشگیری از کم‌خونی و علائم ناخوشایند آن لازم است مقدار زیادی آهن در رژیم غذایی افراد وجود داشته باشد. ازگیل حاوی غلظت‌های بالایی از آهن است که خبر خوبی برای گلبول‌های قرمز خون شما است! آهن یک بخش ضروری از هموگلوبین است که گلبول‌های قرمز اکسیژن‌دار را در سراسر بدن حمل می‌کند و درنتیجه گردش خون را افزایش می‌دهد.

خواص ازگیل

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب صبح زمستانی خود را با این خوراکی‌‌ها آغاز کنید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۳۲ ق٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۰:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…