این ترفندهای طلایی از ریزش موی شما جلوگیری می‌کنند!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. برای جلوگیری از ریزش مو راه‌های فراوانی وجود دارد، اما انتخاب روش مناسب به علت ایجاد این مشکل بستگی دارد.
رفع ریزش مو

برای رفع ریزش موی سر لازم است با روش‌های مختلف آن آشنا شوید و از روش مناسب استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی در مورد مراقبت از مو و درمان ریزش مو ارائه می‌دهیم.

راهکارهایی برای رفع ریزش موی سر

شست‌وشوی روزانه

شستن روزانه موها به دلیل سالم و تمیز نگه‌داشتن پوست سر می‌تواند از ریزش موی سر جلوگیری و به تقویت مو کمک کند. نکته اصلی که باید در شست‌وشوی مو مدنظر قرار دهید این است که برای شست‌وشوی روزانه، از بهترین شامپو برای ریزش مو استفاده کنید.

رفع ریزش مو

اجتناب از کشیدن بیش‌ازحد مو

موی سر انعطاف‌پذیر است، اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مو باید به اندازه‌ای کشیده شود که به بافت آن آسیب نرساند. به‌عنوان مثال بافت‌های ریز یا محکم و مدل دم‌اسبی، باعث کشیده شدن موها از ریشه شده و به مرور زمان باعث شل شدن پیوند بین مو و پوست سر می‌شوند.

استفاده حداقلی از سشوار و اتوهای مو

برای رفع ریزش مو از عوارض صاف کردن مو با وسایل حرارتی غافل نشوید. وسایل حرارتی باعث می‌شوند تا فولیکول‌های مو دهیدراته شده و موها آسیب‌پذیر شوند. سشوار و اتوهای صاف‌کننده یا فرکننده مو، به مرور زمان به موها آسیب خواهند زد.

رفع ریزش مو

کاهش استفاده از رنگ‌ها و مواد شیمیایی برای رفع ریزش مو

استفاده از مواد شیمیایی برای حالت دادن و رنگ کردن مو باعث آسیب‌های ناگهانی به فولیکول‌های مو می‌شود. اگر نگران ریزش موهای خود هستید، بهتر است از صاف یا فر کردن دائمی مو، استفاده از رنگ، هایلایت و محصولات حاوی پراکسید اجتناب کنید.

استفاده از ماسک مو و بهترین شامپو برای رفع ریزش مو

هدف از مصرف بهترین ماسک مو و شامپو، تمیز کردن موها از آلودگی و چربی اضافی است. بسیاری از مواد سازنده شامپو و ماسک موها بسیار قوی هستند. بنابراین پس از تنها یک بار استفاده، می‌توانند چربی طبیعی و اسیدهای چرب که باعث تقویت و نرمی موها می‌شوند را از بین ببرند. همچنین مراقبت از موهای خیس بسیار حائز اهمیت است که برای اطلاع از نکات آن می‌توانید مطلب نکات کلیدی مراقبت از موی خیس بعد از حمام را بخوانید.

استفاده از برس‌های نرم با الیاف طبیعی

استفاده از برس نرم با الیاف طبیعی باعث افزایش میزان مناسبی از سبوم روی موهای شما می‌شود و باعث رفع ریزش مو سر می‌شود. پروتئین‌های کراتین روی مو انباشته می‌شوند، بنابراین برس کشیدن به صورت آرام در یک جهت و از بالا به پایین، به صاف شدن و نرم شدن کوتیکول مو کمک می‌کند. همچنین برس کشیدن مو به‌صورت مرتب باعث می‌شود هنگام حمام رفتن با حجم بالایی از ریزش مو مواجه نشوید.

رفع ریزش مو

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه رفع موخوره با درمان‌های خانگی را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…