آدم‌خواری به بهانه درمان بیماری!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پدیده عجیب و غریب آدم‌خواری در فرم‌ها و اشکال مختلفی از دوران انسان‌های اولیه صورت می‌گرفته است.
خوردن مومیایی ها

در حالی که بسیاری از مردم دوران باستان این اقدام فجیع را تنها در زمان قحطی و دوره‌های سخت دیگر انجام می‌دادند، برخی دیگر آدم‌خواری را یک بخش غیر قابل اجتناب از سنت و فرهنگ خود می‌دانستند. حتی بعضی از افراد عقیده داشتند که این کار، بیماری‌های آن‌ها را شفا می‌دهد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا از داستان خوردن مومیایی ها توسط انسان‌ها مطلع شوید.

خوردن مومیایی ها

داستان آدم‌خواری را شنیده بودیم، ولی واقعا داستان خوردن مومیایی‌ها را تا به حال نشنیده بودیم. به‌عنوان مثال، در بعضی مناطق بین النهرین و هندوستان باستان، اعتقاد بر این بود که آدم‌خواری کاری سودمند است و طول عمر افراد را افزایش می‌دهد. گلادیاتورهای رم باستان هم گاهی خون حریفان خود را می‌نوشیدند تا نیرو، سرعت، قدرت و مهارت‌های رزمی آن را در خود ایجاد کنند. به سختی قابل باور است که آدمخواری در اروپا تا دوره‌های جدیدتر یعنی اوایل قرن هفدهم وجود داشته و به نقطه اوج خود رسیده است. یعنی درست قبل از این که افرادی مانند گالیله و نیوتون یک انقلاب علمی را آغاز کردند.

خوردن مومیایی برای درمان

با این وجود، اگرچه علم، فلسفه و هنر به تدریج جهان را جای بهتری برای زندگی کردند، برخی از مناطق هنوز هم در حوزه پزشکی به اندازه کافی مورد کاوش قرار نگرفته‌اند. در این مکان‌ها هنوز هم واکسیناسیون، آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها وجود ندارند و مردم روش‌های عجیب و غریبی را برای درمان و بهبود امراض خود به‌کار می‌گیرند که شاید باورتان نشود. یکی از این روش‌ها، مصرف کردن بقایای انسان‌های مرده بود.

در آن قبیله‌ها اعتقاد بر این بود که خون انسان، که نیروی اصلی جاری در بدن اوست، حاوی خواص جادویی و ویژگی جوان‌سازی است. پزشک معروف آلمانی – سوئیسی، مردم را به شرکت در مراسم اعدام افراد مختلف دعوت می‌کرد تا پس از اعدام مقدار کمی از خون این فرد تازه مرده را دریافت کنند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب ماجرای اسرارآمیز مومیایی ۱۵ سانتی چیست؟ را بخوانید.

خوردن مومیایی ها

ماجرای آدم خواری برای درمان

در بین اعضای مختلف بدن، خون از همه چیز ارزشمندتر در نظر گرفته می‌شد، چرا که مردم تصور می‌کردند حاوی اسانس اصلی زندگی است. چربی بدن، بخش دیگری بود که زیاد مورد استفاده آدم‌خوارها قرار می‌گرفت. پزشکان از آن برای درمان زخم‌های مختلف استفاده می‌کردند و بسیاری از فروشندگان دارو، چربی انسان‌ها را برای فروش تبلیغ می‌کردند. تازه هنوز به بخش اصلی که خوردن مومیایی است نرسیده‌ایم. با وجود اینکه خون و چربی انسان ماده‌ای بسیار مفید در نظر گرفته می‌شد، ولی هیچ چیز بهتر و پرطرفدارتر از پودر استخوان و خوردن مومیایی نبود. استخوان‌ها به‌خصوص استخوان جمجمه، به موادی آغشته شده و به‌عنوان دارویی قوی برای سر درد، صرع، خونریزی داخلی، و غیره به خورد بیماران داده می‌شدند.

آدم‌خواری

افرادی از تمام طبقات اجتماعی اروپا، دوست داشتند که به درمان خوردن مومیایی اعتماد کنند و خود را متقاعد کنند که درمان می‌شوند. چارلز دوم، پادشاه انگلستان، اسکاتلند و ایرلند، داروهای انسانی مخصوص به خود را داشت که آن‌ها مصرف می‌کرد. داروهای مخصوص او جمجمه‌ای مخلوط با الکل بود که به‌نظر می‌رسد دارویی محبوب بین نجیب زادگان بود. خوردن مومیایی‌هایی که با ادویه تفت داده می‌شدند، دارویی بسیار گران قیمت و کمیاب بود. متاسفانه تعداد بسیار زیادی از مومیایی‌های باستانی مصر، در دستگاه گوارش ثروتمندان اروپایی قرن هفدهم هضم شدند. این ثروتمندان معتقد بودند که این مومیایی‌ها نیرویی عرفانی دارند.

خوردن مومیایی

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب وحشتناک‌ترین رسم و رسومات جهان که شما را تا سر حد مرگ می‌ترساند! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۲:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…