طرز تهیه شیرینی پنبه ای خانگی

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شیرینی پنبه ای به راحتی و با چند قلم مواد که حتما در خانه دارید تهیه می‌شود شما می‌توانید همانند دیگر شیرینی‌ها آن را بدون فر یا با فر تهیه کنید.
طرز تهیه شیرینی پنبه ای

شیرینی پنبه ای یکی از شیرینی‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف می‌توان آن را تهیه نمود. این شیرینی جزو شیرینی‌هایی است که به راحتی با ساده‌ترین مواد موجود در خانه تهیه می‌شود و باید آن را در فر بگذارید. این شیرینی‌ها خیلی ترد و خوشمزه و سبک هستند و می‌توان به مدت دو هفته در ظرف دردار آن‌ها را نگهداری کرد. برای دیدن طرز تهیه شیرینی پنبه ای در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی پنبه ای

  • روغن جامد ۱۵۰ گرم
  • آرد ۳۰۰ گرم
  • روغن مایع ۳۰ گرم
  • تخم‌مرغ ۱ عدد
  • شیر ۱۰۰ گرم
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • وانیل مقداری

شیرینی پنبه ای

طرز تهیه شیرینی پنبه ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه به‌صورت پنبه‌ای در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و روغن جامد و آرد سفید را درون آن می‌ریزیم و با هم مخلوط می‌کنیم تا سبک و پوک شود. سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و کمی دیگر هم می‌زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله در ظرف دیگری، تخم‌مرغ و وانیل و پودر قند و شیر را با هم می‌ریزیم و با همزن به خوبی هم می‌زنیم تا مخلوط شود. این نکته قابل ذکر است که حتما در دستور باید از روغن جامد قنادی استفاده شود.

مرحله سوم

به جای شیر می‌توان از آب و گلاب استفاده کرد. مواد دو ظرف را با هم ترکیب کرده و در حد مخلوط شدن می‌زنیم. بعد از آن، مواد را درون قیف با ماسوره آچاری (شکوفه) می‌ریزیم.

مرحله چهارم

روی یک سینی فر، کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و داخل سینی با فاصله شیرینی‌ها را با ماسوره می‌زنیم. روی شیرینی‌ها را با سیاه دانه تزیین کرده و در فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا بپزد و زیر شیرینی‌ها طلایی شود.

سپس از فر خارج کرده و می‌گذاریم تا از حرارت بیفتد. کاغذ روغنی را جدا کرده و در ظرف مورد نظر سرو می‌کنیم. می‌توان بعد از پخت، بین شیرینی‌ها را مربای لیمو ترش زده و به صورت دوتایی به هم بچسبانیم.

شیرینی پنبه ای خانگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب نان رول دارچینی، عصرانه‌ای مغذی و بی‌نظیر را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…