هتل‌های حیرت‌انگیز ایران که نباید از دست بدهید!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید تصاویر زیادی از هتل‌های زیبا، شیک و گران‌قیمت جهان دیده‌ باشید، ولی آیا می‌دانید حیرت‌انگیزترین هتل‌های ایران در کجا قرار دارند؟
هتل های جالب در ایران

ایران پر از عجایب تاریخی، فرهنگی و طبیعی است. با بسیاری از این عجایب آشنا هستید و خیلی از آن‌ها را از نزدیک دیده‌اید. خانه‌ها، قصرها، کاروانسراها، کوه و غارهای زیادی وجود دارند که شاید توانسته‌اید برای مدت کوتاهی آن‌ها را ببینید. اما هرگز فکر کرده‌اید که ای کاش می‌توانستید در یکی از آن‌ها چند شبی بمانید و تجربه‌ای بی‌نظیر برای خودتان بسازید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با هتل های جالب در ایران آشنا شوید.

هتل های جالب در ایران

هتل عباسی اصفهان

قدیمی‌ترین مهمانسرای زنده دنیا در اصفهان است. هتل عباسی اصفهان یک هتل ساده با امکانات اقامتی شبیه سایر هتل‌ها نیست. این هتل چکیده تمام و کمال از معماری سبک اصفهان است. سبکی که شکوه، عظمت و اقتدار هنری صفویان دوران شاه عباس اول را نمایان می‌کند.

هم اکنون بیش از ۳۰۰ سال از عمر هتل زیبای عباسی می‌گذرد. این بنا در زمان صفویان کاروانسرا بوده و امروزه به‌عنوان قدیمی‌ترین هتل-موزه دنیا در جهان شناخته می‌شود. این هتلِ عجیب و منحصربه‌فرد، درزمان شاه سلطان حسین صفوی در مجاورت چهارباغ اصفهان به دستور خود شاه ساخته شد. شاه سلطان حسین کاروانسرای عباسی را به همراه مدرسه و بازارچه بین آن را به مادرش تقدیم کرد.

هتل های عجیب ایران

در عصر صفویان، اصفهان محل ورود تجار برای داد و ستدهای بی‌شمار تجاری بوده است. کاروانسرای عباسی نیز اقامتگاه این تجار به حساب می‌آمده است. در زمان حمله افغان‌ها به ایران هتل عباسی دچار آسیب‌های فراوان شد. اما در دوران قاجار مرمت‌شده و نقاشی‌های سبک قاجاری زیادی به درون اتاق‌های آن اضافه شدند.

هتل شاه عباس بالاخره با نظارت آندره گدار، معمار و باستان‌شناس فرانسوی، در سال ۱۳۴۵ افتتاح شد. تا به امروز افراد سرشناس زیادی از سراسر دنیا مهمان این هتل بودند.

هتل لاله بیستون کرمانشاه

در هتل لاله بیستون شب را در مقابل یکی از آثار جهانی یونسکو صبح کنید. کاروانسرای مربوط به دوران صفوی در دامنه کوه فرهادتراش هم اکنون به یکی از عجیب‌ترین هتل‌های ایران تبدیل شده‌است. این هتل در شهر کرمانشاه قرار دارد و عجیب‌غریب بودن آن بیشتر مربوط به نوع معماری و محل قرارگیری‌ آن است.

هتل های خوب ایران

این هتل، کاروانسرایی به جای مانده از دوران صفوی با معماری سبک چهار ایوانی است. آخرین بار در سال ۱۳۹۴ بازسازی‌شده و امکانات کافی در حد و اندازه‌های یک هتل ۵ ستاره در آن گنجانده‌شده ‌است.

هتل کاروانسرای زین الدین یزد

حیرت‌آور است که شب را در اقامتگاهی بگذرانید که یک واقعه تاریخی مهم را در دل خود نگه داشته است. هتل کاروانسرای زین‌الدین به مناسبت دیدار شاه عباس اول صفویی با زین‌الدین گنجعلی‌خان در قرن ۱۰ هجری در ۶۰ کیلومتری جاده یزد-کرمان ساخته شده است.

هتل های ارزان

در مرمت این بنا از همان مصالح ساختمانی واقعی و بازمانده از کاروانسرا که در اطراف مجموعه وجود داشتند، استفاده شده است. مرمت آن به قدری اصولی و درست پیش رفته است که در یونسکو جایزه بهترین مرمت ابنیه تاریخی را به این اثر تعلق داد. جالب است بدانید که مجله تاتلر هتل کاروانسرای زین الدین را به‌عنوان یکی از ۱۰۱ هتل برتر دنیا معرفی کرده است.

هتل‌های حیرت‌انگیز ایران که نباید از دست بدهید!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

    عالی عالی عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۰۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…