آلزایمر را با این مواد غذایی شکست دهید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سالیان سال است که پزشکان تاکید می‌کنند که نوع رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت قلب شما تاثیر بگذارد. تحقیقات امروزی نشان می‌دهند که این توصیه در مورد مغز نیز صادق است و رژیم غذایی هر فرد در سلامت مغز او اثر می‌گذارد.
مواد غذایی مفید برای آلزایمر

آلزایمر یکی از بیماری‌های مغزی است که می‌توان با رژیم غذایی مناسب از آن پیشگیری یا حتی آن را کنترل و درمان کرد. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که برای درمان آلزایمر چه بخوریم و انواع مواد غذایی مفید برای آلزایمر را معرفی می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

سبزیجات برگ دار و سبز رنگ

رژیم غذایی ذهن توصیه می‌کند که سبزیجات برگ‌دار و سبزرنگ مثل کلم پیچ، اسفناج و بروکلی که حاوی مقادیر قابل‌توجهی ویتامین A و C هستند، هرروز یا حداقل دو بار در هفته در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند.

محققان دریافتند که مصرف شش وعده سبزیجات در هفته بیشترین تاثیر مثبت را بر روی مغز انسان می‌گذارد. یکی از بهترین راه‌های رعایت این توصیه در رژیم غذایی، مصرف روزانه سالاد و سبزیجات است.

آجیل

رژیم غذایی ذهن توصیه می‌کند که مصرف آجیل به دلیل دارا بودن کلسترول خوب (HDL)، فیبر و آنتی‌اکسیدان نه تنها می‌تواند به پایین رفتن کلسترول بد (LDL) و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی کمک کند، بلکه غذای مناسبی نیز برای مغز است. مصرف پنج وعده آجیل در هفته توصیه می‌شود. هر وعده می‌تواند به‌اندازه یک‌کف‌دست باشد.

آلزایمر

توت

انواع توت‌ها مثل بلوبری، زغال اخته، شاتوت و توت‌فرنگی به دلیل غنی بودن در میزان آنتی‌اکسیدان، می‌توانند مغز را از ابتلا به فراموشی محافظت کنند. در این میان، مصرف بلوبری بیشتر از سایر توت‌ها توصیه می‌شود. مقدار مصرفی مناسب به‌اندازه یک فنجان هشت اونسی (تقریبا ۲۵۰ گرم) دوبار در هفته است.

حبوبات

اگر حبوبات یک رکن اصلی از رژیم غذایی شما نیستند بهتر است این رویه را تغییر دهید. انواع حبوبات مثل لوبیا و نخود به دلیل دارا بودن مقدار فیبر و پروتئین بالا و همچنین چربی و کالری کم، تاثیر بسزایی بر سلامت مغز می‌گذارند. محققان خوردن سه وعده حبوبات در هفته را یک اصل مهم تغذیه برای درمان فراموشی و آلزایمر توصیه می‌کنند.

غلات کامل

این گروه از مواد غذایی نقش کلیدی را در رژیم غذایی ذهن بازی می‌کنند. مصرف سه وعده غلات کامل مانند نان گندم کامل به طور روزانه توصیه می‌شود. انواع غلات کامل مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌های گروه B، آنتی‌اکسیدان‌ها و مینرال‌های کم‌مقدار (آهن، زینک، مس و منیزیم) را شامل می‌شوند.

ماهی

وجود ماهی در رژیم غذایی بسیار مهم است. رژیم غذایی ذهن مصرف حداقل هفته‌ای یک‌بار ماهی را برای سلامت حافظه و مغز توصیه می‌کند. علاوه بر این، خوردن یک وعده ماهی در هفته می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خطر سکته، افسردگی و سایر شرایط مزمن داشته باشد.

روغن‌زیتون

یکی از مواد غذایی مفید برای آلزایمر روغن زیتون است. مصرف روغن‌زیتون برای پخت‌وپز روزانه به مصرف سایر روغن‌ها در بازار ارجحیت دارد. محققان به این نتیجه رسیدند کسانی که از روغن‌زیتون به‌عنوان روغن اصلی در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند، کمتر درخطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند.

۵ غذای مضر برای آلزایمر

  • گوشت قرمز
  • کره و مارگارین
  • پنیر
  • شیرینی‌جات
  • غذاهای سرخ‌شده و فست فود

مفید برای آلزایمر

پیشنهاد مطالعه: ازشما دعوت می‌کنیم مطلب فشار خون بالا، قاتل خاموش ایرانیان را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۱ ق٫ظ

    مطالب ارزشمندی دررابطه با تغذی سالم ومفیدجهت آگاهی مردم اطلاع رسانی میکنید

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      با سلام، رضایت شما مخاطب عزیز باعث خرسندی گروه مجله دلتا است. ممنون از نظر و همراهی شما🌹

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…