مردی که ۲۰ سال با یک کرم در مغزش زندگی کرد!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مغز مردی که با تشنج شدید به بیمارستان منتقل شده بود و حامل یک مهمان ناخوانده بود.
مردی که یک کرم در مغزش بود

مردی ۳۸ ساله که دچار تشنج شدید شده بود به بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون منتقل شد. او که شرایط سلامتی خوبی داشت و سابقه علائم مرتبط نداشت بار دیگر در بیمارستان دچار حمله شد. پزشکان علت بروز این اتفاق را تا پیش از مشاهده سی‌تی‌اسکن نمی‌دانستند اما اسکن مغزی یک موجود عجیب در مغز او را نشان می‌داد. با مجله دلتا همراه باشید تا با مردی که یک کرم در مغزش بود بیشتر آشنا شوید.

مردی که یک کرم در مغزش بود

پزشکان سه ضایعه مغزی یافتند و بیماری این فرد را “سیستی‌سرکوزیس عصبی”(neurocysticercosis) اعلام کردند. این بیماری نوعی عفونت بافتی است که عامل آن کرم نواری است. آن‌ها دریافتند که کرم نواری ۲۰ سال قبل به مغز این مرد رفته‌اند و در بخش‌هایی از مغز او قرار گرفته‌اند.

این مرد ۳۸ ساله که هویت او مشخص نیست پیش از آن که به ایالات متحده مهاجرت کند در مناطق روستایی گواتمالا زندگی می‌کرده است. مشخص نیست که چگونه چندین انگل وارد مغز او شده‌اند اما پزشکان این احتمال را مطرح کردند که او غذایی مصرف کرده است که فردی دارای انگل آن را تهیه کرده است. بیماری‌های مرتبط با انگل در مناطقی از گواتمالا که او در آن زندگی می‌کرده، همه‌گیر است.

“ادوارد تی ریان”، مدیر بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان ماساچوست و یکی از نویسندگان این مقاله به واشنگتن پست گفت که این مورد بسیار قابل توجه بود زیرا این کرم نواری مدت‌ها قبل مرده بود اما همچنان باعث ایجاد تشنج در این فرد می‌شد.

پزشکان می‌گویند: مشکل این مرد کمی غیرمعمول بود اما نادر نبود زیرا انگل موجود در مغز او مرده بود و هیچ انگل زنده‌ای در مغز او برای یک تا دو دهه باقی نمانده بود. عفونت مدت‌ها قبل از بین رفته بود اما بخشی از مغز او دچار زخم شده بود و این بخش باعث بروز تشنج می‌شد. اگرچه عفونت انگلی در ایالات متحده آمریکا نادر است اما برخی از موارد رازآلود پزشکی در سال‌های اخیر ناشی از کرم‌نواری بوده است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب با این ۵ روش ساده طول عمرتان را افزایش دهید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۰:۳۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…