لاغری و تناسب اندام با راهکارهای ساده

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن گرفته‌اید و از وضعیت فعلی خود راضی نیستید این مطلب را تا انتها بخوانید.
روش لاغری و تناسب اندام

تحقیقات مختلفی در زمینه کاهش وزن و تناسب اندام انجام‌شده است و درنتیجه آن‌ها برخی از روش‌های ساده و طبیعی برای کاهش وزن و لاغری معرفی‌شده‌اند که اثرگذار هستند. امروز در مجله دلتا با ۱۱ روش لاغری و تناسب اندام را به شما می‌گوییم.

پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

برای کاهش وزن، پروتئین یکی از مواد غذایی اصلی و موردنیاز بدن محسوب می‌شود. بدن در زمان گوارش و سوخت‌وساز پروتئین مصرفی، کالری می‌سوزاند، بنابراین رژیم غذایی دارای پروتئین بالا می‌تواند متابولیسم بدن را به میزان سوخت ۸۰-۱۰۰ کالری در روز افزایش دهد.

میان وعده سالم را انتخاب کنید

اگر همیشه در خانه خوراکی‌های سالم داشته باشید، احتمالا مصرف مواد غذایی ناسالم بین افراد خانواده کمتر می‌شود. می‌توانید میان وعده و خوراکی‌های سالم مانند ماست، میوه، خشکبار و آجیل، هویج و تخم‌مرغ آب پز را تهیه کنید و آن‌ها را درون کابینت قرار دهید تا در زمان گرسنگی در اختیارتان قرار گیرند. برای آشنا شدن با تنقلات سالم مطلب تنقلات خوشمزه، ولی بدون قند را بخوانید.

نوشیدن آب،روش لاغری و تناسب اندام

این جمله حقیقت دارد که مصرف آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. نوشیدن نیم لیتر آب سوزاندن کالری را تا یک ساعت بعد به مقدار ۲۴-۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

نوشیدن آب

مصرف کربوهیدرات تصفیه‌شده را محدود کنید

کربوهیدرات تصفیه‌شده دسته‌ای از مواد غذایی محسوب می‌شوند که اکثرا دارای مواد مغذی مفید بوده و فیبر خود را ازدست‌ داده‌اند. منابع اصلی کربوهیدرات تصفیه‌شده عبارتند از: آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، سودا، کیک و شیرینی، چیپس و پفک، ماکارونی، غلات صبحانه و قند افزودنی.

هرازگاهی کمتر بخورید و روزه‌بگیرید

روزه گرفتن یکی از الگو‌های مصرف غذایی است که می‌تواند هر مدت یکبار انجام شود. این روش لزوما به معنای مذهبی آن نیست و می‌تواند با چند ساعت مصرف نکردن ماده غذایی اعمال شود. درواقع با کم خوری به‌طورکلی بدون آنکه بدانید، کالری کمتری مصرف کنید.

هرچند مدت کالری‌ها را بشمارید

اگر می‌خواهید لاغر شوید، اطلاع ازآنچه مصرف می‌کنید، کمک بزرگی به شما می‌کند. می‌توانید در این راستا از اپلیکیشن‌های مختلف و مرتبط استفاده کنید.

لاغری و کالری شماری

از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید

بعضی از مطالعات نشان می‌دهند استفاده از ظرف و بشقاب کوچک‌تر کمک می‌کند که کمتر غذا بخورید. افراد معمولا عادت دارند بشقاب خود را به یک‌میزان پر کنند و برایشان تفاوتی ندارد ابعاد ظرف چقدر است.

تخم‌مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از مواد غذایی مناسب برای لاغری شناخته می‌شود. این ماده غذایی ارزان است، کالری کم و پروتئین زیادی دارد و سرشار از مواد مغذی متعدد است. مواد غذایی با پروتئین بالا در مقایسه با غذای کم پروتئین، اشتها را کم می‌کند و احساس سیری به‌وجود می‌آورد.

غذا را پر ادویه و تندتر کنید

فلفل چیلی و هالوپینو حاوی ترکیبی به نام کپسایسین هستند که متابولیسم و سوزاندن چربی را افزایش می‌دهد. کپسایسین اشتها و مصرف کالری را نیز کم می‌کند.

پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که با مصرفشان از مزایای سلامتی بسیاری بهره‌مند می‌شوید. آن‌ها سلامت سیستم گوارش و قلب را بهبود می‌بخشند و حتی به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

بعد از غذا، دندان‌ها را مسواک بزنید

بسیاری افراد بعد از صرف غذا دندان‌های خود را مسواک می‌زنند یا نخ دندان می‌کشند. این روش میل به مصرف خوراکی و میان وعده‌های دیگر را کاهش می‌دهد.

لاغری و تناسب اندام

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب چای‌های مناسب بعد از شام سنگین را بشناسید را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۲:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۲:۱۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۰:۰۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…