چطور پالتوهای خود را مثل روز اول نو نگه داریم؟

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شما می‌توانید با رعایت اصول نگه‌داری از پالتو، پالتوهای خود را تا مدت‌ها مورد استفاده قرار دهید و هزینه خرید پالتو را صرف دیگر امور مورد علاقه خود کنید.
نگهداری از پالتو

ما معمولا مبالغ نسبتا زیادی را برای خرید پالتو پرداخت می‌کنیم. حتی اگر هرسال بخواهیم پالتویی نو خریداری کنیم، لازم داریم که اصول نگهداری از پالتو را رعایت کنیم. با رعایت برخی نکات ساده که در این مطلب از مجله دلتا به آن‌ها می‌پردازیم، باعث می‌شود که طول عمر این آیتم‌ها بالاتر رود.

اصول نگهداری از پالتو ها

برس کشی برای نگهداری از پالتو

یک مرحله مهم در حفظ و نگهداری از پالتوها، برس کشی است. به‌طور منظم و بعد از هر دو یا سه بار استفاده از پالتوها، آن‌ها را برس کشی کنید تا زیباتر و شکیل‌تر به‌نظر برسند و بافت یک‌دست خود را از دست ندهند. این کار باعث می‌شود که هر نوع پرز و آلودگی که به سطح پالتو چسبیده است از بین برود و پالتوی شما مثل روز اول بدرخشد.

برای این کار پالتو را روی سطحی صاف و سفت پهن کنید و با دقت روی آن را، از بالا به پایین برس بکشید. این کار را برای زیر بغل، روی جیب‌ها، دور گردن هم با دقت انجام دهید و بعد از هر بار برس کشیدن ببینید که پالتو شما نو و تازه شده است.

نگهداری از پالتو

پالتوهای چرمی

نگهداری از پالتو های چرم قوانین خاص خود را دارد و نیازمند مواد نگهدارنده مخصوص چرم است. برای از بین بردن لکه‌ها و آلودگی‌های روی سطح چرم می‌توانید از دستمال یا اسفنج مرطوب استفاده کنید و به‌راحتی تمام لکه‌ها را از بین ببرید. سپس بهتر است از اسپری‌های ضد آب‌کردن چرم که در بازار موجود هستند استفاده کنید و تمام سطح پالتو را با این اسپری‌ها پوشش دهید.

بعداز آن پالتو خود را با استفاده از واکس مخصوص چرم، چرب کنید و اجازه دهید که واکس کاملا جذب شود. هرگز پالتو چرمی خود را در معرض نور آفتاب قرار ندهید. پالتوهای چرم را در محیطی خنک و خشک نگهداری کنید و تمام مراحل ذکرشده را هرچند وقت یک‌بار انجام دهید تا طول عمر پالتو شما افزایش یابد.

نگهداری از پالتو

شست‌وشوی تخصصی پالتوها

مهم‌ترین نکته در مورد نگهداری از پالتوها، شست‌وشوی به‌موقع آن‌ها است. برای این کار توصیه می‌کنیم که کار را به دست نیروی متخصص سپرده و پالتوی خود را با خاطری آسوده به خشک‌شویی‌ها بسپارید. این مسئله در مورد پالتوهایی که از پشم خالص تهیه شده‌اند بسیار مهم است. بنابراین توصیه می‌کنیم که در هرسال دو یا حداقل یک‌بار پالتوی خود را خشک‌شویی کنید و آلودگی‌های آن را از بین ببرید. همچنین این روند را می‌تولنید برای شال گردن‌های زمستانی خود نیز پیش ببرید.

نگهداری از پالتو

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه لباس های ضروری زمستان برای بانوان خوش‌تیپ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…