نکات طلایی برای ست کردن شال گردن که باید بدانید

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از جمله زیباترین اکسسوری‌های فصل‌های سرد شال گردن است که علاوه بر تکمیل زیبایی استایل شما کاربرد گرمایشی بسیار مناسبی دارد.
ست کردن شال گردن

همین اکسسوری ساده و کوچک اگر بی‌دقت مورد استفاده قرار گیرد به‌راحتی استایل شما را خراب خواهد کرد. رعایت نکات ست کردن شال گردن سبب می‌شود این پارچه و بافت باریک و کوچک جلوه‌ای بسیار زیبا به ظاهر شما ببخشد. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی این نکات می‌پردازیم.

نکات کلیدی ست کردن شال گردن

جنس شال گردن

با شروع فصل‌های سرد بهتر است مستقیم سراغ شال گردن‌های پشمی و ضخیم نروید. ابتدا با شال‌های جنس دیگر مانند کرک کشمیر و ابریشمی شروع کنید که گرمای کمتری دارند. کم‌کم به سمت انواع گرم‌تر و ضخیم‌تر آن بروید.

ست کردن شال گردن

ست کردن شال گردن و طرح آن

هیچ‌گاه در لباس‌های خود به‌دنبال سر تا پا یک‌رنگ و یک‌طرح بودن نباشید. برای مثال شال گردن‌های طرح‌دار را با پالتو طرح‌دار نپوشید، حتی اگر هر دو آن‌ها دارای طرح راه‌راه یکسان باشند. بهترین روش این است که شال طرح‌دار را با پالتو ساده و شال ساده را با لباس‌های طرح‌دار ست کنید تا شال شما در استایل محو نشود.

سایز شال گردن

تا حد امکان از شال‌های کوتاه که فاصله آن از روی شانه تا پایین ۳۰ سانتی‌متر بیشتر نمی‌شود پرهیز کنید. زیرا نه‌تنها نقشی در گرمایش شما ندارد بلکه ظاهر شما را نیز بچگانه نشان می‌دهد. شال گردن‌های بلندتر علاوه بر اینکه امکان پیچیدن راحت‌تر دور گردن را به شما می‌دهد استایل شما را نیز شیک‌تر نشان می‌دهد.

ست کردن شال گردن

اندازه بستن شال گردن

درست است که اولین استفاده از شال گردن برای جلوگیری از سرما است، اما هیچ‌گاه آن را محکم و تنگ به دور گردن خود نپیچید. با این کار علاوه بر اینکه احساس راحتی نمی‌کنید، استایل شما نیز خراب خواهد شد. شال گردن را تا حدی دور گردن خود بپیچید که لازم نباشد برای لمس گردن انگشت خود را به‌زور از فاصله بین آن و شال گردن رد کنید.

ست کردن شال گردن و رنگ آن

اگر دوست دارید شال گردن شما دیده شود، رنگ آن را همخوان با رنگ استایل خود انتخاب نکنید. شال گردن علاوه بر نقش حفاظتی باید نمای ظاهری شما را نیز زیباتر کند. بهتر است رنگ آن متضاد و یا مکمل رنگ لباس شما باشد. اما اگر وسواس زیادی در ست کردن رنگ دارید، رنگ آن را تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوشش‌های دیگر خود انتخاب کنید.

شکل بستن شال گردن

اگر محیطی که شما در آن قرار دارید محیطی رسمی و اداری است، بهتر است یک سمت شال خود را به روی شانه انداخته و یک سمت دیگر را آویزان رها کنید. اما اگر در محیط‌های عمومی‌تر هستید می‌توانید آن را جلوی گردن با یک گره آزاد به هم وصل کنید. اگر به کافی‌شاپ و محیط‌های این چنینی می‌روید و یا تیپ اسپرت دارید می‌توانید گره‌های تزیینی بیشتری را برای شال گردن خود استفاده کنید.

ست کردن شال گردن

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب اگر امسال کیف می‌خرید از این مدل‌ها غافل نشوید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۰:۵۳ ق٫ظ

    بسیار شیک و مفید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۲ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…