در این شهر مردم به جای پول از شکلات استفاده می‌کنند

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پول‌های مختلفی در طول تاریخ مورد استفاده مردم مناطق مختلف جهان قرار گرفته است.
خوشمزه ترین پول دنیا

در ابتدا مردم کالاها را با یکدیگر داد و ستد می کردند. به مرور زمان اشیایی به عنوان پول بین مردم رایج شد. بدون شک عجیب و غریب‌ترین نوع پول در طول تاریخ، پول‌های شکلاتی هستند. مردم قوم مایا، از شکلات به عنوان پول استفاده می‌کردند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خوشمزه ترین پول دنیا آشنا شوید.

خوشمزه ترین پول دنیا

استفاده از شکلات به عنوان پول در گذشته بیشتر بین کارگران کارگاه‌های آمریکا رایج بود، جایی که آن‌ها در ازای دریافت شکلات کار می‌کردند. اما مطالعات اخیر بر روی آثار قوم باستانی مایاها، حقایق تازه‌ای را درباره پول‌های شکلاتی در دنیا آشکار کرد. جوان بارون (Joanne Baron) استاد دانشگاه بارد ارلی، اوقات زیادی را صرف مطالعه بر روی فرهنگ مایاها کرده است. او معتقد است که مایاها از دانه‌های کاکائو، به عنوان پول رایج کشورشان جهت داد و ستد و تجارت استفاده می‌کردند.

پول شکلاتی اقوام مایا

پروفسور بارون با ارائه مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری و غاری این منطقه نشان داد که بین سال‌های ۲۵۰ تا ۹۰۰ بعد از میلاد مسیح، مردم علاوه بر خوردن کاکائو و مشتقات آن، از پول‌های شکلاتی به عنوان پول رایج قوم خود استفاده می‌کردند.

تمدن مایاها هرگز از سکه به عنوان پول استفاده نمی‌کردند. در عوض همانند بسیاری از تمدن‌های باستانی دیگر از یکسری کالا به منظور تجارت استفاده می‌کردند.

علاوه بر داد و ستد کالاها با اقوام و جوامع دیگر، حاکمان مایاها به دنبال ایجاد یک پول مخصوص برای کشور خود بودند. آن‌ها دانه‌های کاکائو را که در این منطقه حیرت‌انگیز زیاد یافت می‌شد، به این منظور انتخاب کردند. بدین منظور، سالانه ۱۱ میلیون دانه کاکائو در این کشور ذخیره و نگهداری می‌شد. به اعتقاد پروفسور بارون، شکلات و کاکائو در فرهنگ قوم مایا، چیزی فراتر از یک چیز خوشمزه یا یک پول است، شکلات در دین و فرهنگ آن‌ها به طور عمیقی رسوخ کرده است.

قوم مایا

تاریخ کشف دانه کاکائو در این منطقه توسط مایاها، به حدود ۲۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد. این دانه از همان ابتدای کشفش، اهمیت زیادی برای مردم این قوم پیدا کرد. هنگامی که مقبره یکی از پادشاهان قوم مایا در سال گذشته کشف شد، باستان‌شناسان دانه‌های کاکائو و یکسری پول‌های شکلاتی را در قبر و کنار جنازه این پادشاه کشف کردند.

در این مقبره، ظروف و کاسه‌های سفالی یافت شد که گمان می‌رود از آن‌ها برای نگهداری موادی مانند گوشت، کاکائو و دیگر مواد غذایی استفاده می‌شده است. شاید باورتان نشود ولی به عقیده یکی از تاریخ‌دانان، آن‌ها خدای شکلات هم داشتند و آن را می‌پرستیدند!

مایاها چه کسانی بودند

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…