سنگ‌های مرموزی که از گوشت و خون تشکیل شده‌اند!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دنیا پر از شگفتی است و مخلوقات عجیب و غریبی در گوشه و کنار این دنیا زندگی می‌کنند که به سختی می‌توان وجودشان را باور کرد.
سنگ زنده در شیلی

یکی از مرموزترین مخلوقات جهان، در سواحل کشور شیلی می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با سنگ زنده در شیلی آشنا شوید.

سنگ زنده در شیلی

در کشور شیلی، سنگ‌های مرموزی وجود دارند که زنده هستند و در کمال تعجب از گوشت و خون تشکیل شده‌اند. همچنین جالب است بدانید، پس از مرگ، از این موجودات، خون سرخ زیادی خارج می‌شود و وقتی از دور آن‌ها را می‌بینید، کاملا شبیه به توده سنگ هستند. البته حتی از نزدیک هم به‌سختی می‌توان تشخیص داد که این سنگ‌ها در واقع موجوداتی زنده هستند.

سنگ‌های زنده با نام علمی Pyura chilensis در واقع یک جانور نیام‌دار (tunicate) هستند.

سنگ های گوشتی در شیلی

سنگ‌های خوردنی

جالب است بدانید که این سنگ‌های زنده با ظاهر عجیب و ویژگی‌های خاص خود شکار مردم منطقه هم هستند. مردم محلی، این سنگ‌ها را شکار می‌کنند و گوشت سرخ و نرم آن را به‌صورت خام یا پخته می‌خورند.

البته طعم این سنگ‌ها برای کسانی که برای اولین بار آن را امتحان می‌کنند، بسیار تلخ و صابونی است و بوی بسیار عجیبی هم دارد. احتمالا طعم و بوی عجیب این موجود، به دلیل وجود عنصر وانادیم در خون آن‌ها است.

جالب است بدانید که تنها ظاهر این موجودات نیست که آن‌ها را خاص و عجیب می‌کند. روش تغذیه این موجود هم بسیار منحصربه‌فرد است. این جانور عجیب، آب دریا را می‌مکد و موجودات ریز داخل آب را فیلتر می‌کند و می‌خورد.

سنگ های خونی در شیلی

علاوه بر این، خون این سنگ‌های زنده بسیار سرخ و قرمز است و حاوی عنصری بسیار نادر به‌نام وانادیوم است که معمولا در کانی‌ها و سنگ‌ها یافت می‌شود.

سنگ‌های زنده، همگی به‌صورت نر متولد می‌شوند. اما در هنگام بلوغ هرموفرودیت می‌شوند، یعنی هم‌زمان هم نر هستند و هم ماده. این موجود، اسپرم و تخمک‌های خود را بعد از بلوغ در آب رها می‌کند، به این امید که آن‌ها با هم لقاح پیدا کنند و به موجود جدید تبدیل شوند. این روش تکثیر و تولید‌مثل واقعا منحصربه‌فرد و باورنکردنی است.

OBUFD سنگ‌های مرموزی که از گوشت و خون تشکیل شده‌اند!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…