مبلمان منزل را مانند روز اول نو کنید

۸
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از زیبایی‌های هر خانه‌ای به داشتن مبل زیبا و تمیز است. البته واقعا هم تمیز کردن مبل پارچه‌ای کار ساده‌ای نیست.
نکات نو کردن مبلمان کهنه در منزل

نظافت مبل و خصوصا تمیز کردن مبل پارچه‌ای را یکی از مشکل‌ترین بخش‌های نظافت منزل می‌دانند. اما از آنجا که خریدن مبل هم هزینه‌های زیادی را در برمی‌گیرد بهتر است درنگهداری مبلمان دقت کنیم. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات نو کردن مبلمان کهنه در منزل می‌پردازیم.

نظافت سطحی مبل

روی سطح مبل را جارو کنید تا سطح مبل از هرگونه گردوغبار و خرده‌ریزها تمیز شود. گلیسیرین بهترین گزینه برای تمیز کردن قسمت‌های چوبی مبل است. این ماده می‌تواند روی قسمت‌های چوبی یک لایه محافظ ایجاد کند و همچنین آن‌ها را کاملا تمیز می‌کند.

نکات نو کردن مبلمان کهنه در منزل

استفاده از برس برای زدودن گردوخاک

یکی از نکات نو کردن مبلمان کهنه در منزل زدودن گرد و غبار است. حال باید گردوغباری را که به سطح مبل چسبیده و با جارو برطرف نشده است، تمیز کنید. برای این کار، از یک برس سفت و محکم استفاده کنید و آن را محکم روی سطح مبل بکشید. مراقب باشید برس را آن‌قدر محکم نکشید که پارچه‌ مبل خراب شود.

استفاده از غلتک برای زدودن موها و کرک‌ها

کرک‌ها و موها به‌طور کامل با جارو برطرف نمی‌شوند. برخی جاروبرقی‌ها برای این کار قطعات مخصوصی دارند. با این‌حال بهتر است از غلتک مخصوص این کار استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که همه‌ موها و کرک‌ها جمع شده‌اند. سرتاسر مبل را با این روش تمیز کنید.

نکات نو کردن مبلمان کهنه در منزل

چگونه مبل را شست و شو و نگهداری کنیم؟

برای شست‌وشوی مبل‌های پارچه‌ای بهترین راه استفاده از شامپو فرش است. کافی است در یک ظرف مقداری شامپو فرش ریخته و با یک پارچه نرم ولی مقاوم مبلمان را شست‌وشو دهید.

استفاده از شامپو فرش

در مورد استفاده از شامپو فرش برای نظافت مبلمان هم باید بگویم که این محصولات، آلودگی را از بین می‌برند اما چون مبل پس از شامپو فرش کشیدن، دیگر آب‌کشی نمی‌شود و در آن باقی می‌ماند و خشک می‌شود، این می‌تواند باعث پخش ذرات آلودگی در سطح مبل شود. پس بهتر است بعد از شامپو کردن مبل‌های خود، با یک بخارشو یا جاروبرقی معمولی، ذرات آلوده روی مبل‌ها را از بین ببرید.

استفاده از شامپو فرش

استفاده از گلیسیرین برای پاک کردن مبل

گلیسیرین بهترین گزینه برای تمیز کردن قسمت های چوبی مبل است. این ماده می‌تواند روی قسمت‌های چوبی یک لایه محافظ ایجاد کند و همچنین آن‌ها را کاملا تمیز می‌کند. برای چیدمان بهتر منزل خود مطلب دکور اتاق پذیرایی را با این وسایل دیدنی کنید را بخوانید.

اثری سوختگی یا زردی سیگار را هم می‌توانید با یک حبه قند از بین ببرید

روش کار هم ساده است. قند را روی لکه بمالید و آن قدر این کار را ادامه دهید تا پاک شود. اگر این لکه روی الیاف مصنوعی ایجاد شده باشد، می‌توانید با آبلیمو آن را پاک کنید.

پاک کردن لکه چربی رو مبل

برای پاک کردن لکه چربی روی مبل هم باید کمی محلول نمک و الکل روی آن بمالید. اگر جنس رویه مبل پارچه ابریشمی باشد، راه ساده‌تری هم وجود دارد، با یک برگه کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

پاک کردن لکه چربی رو مبل

پیشنهاد مطالعه: مطلب یک بار برای همیشه به کمدها نظم بدهید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۵۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۱۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…