وام جعاله ۲۰ میلیون تومانی مسکن

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل بانک مسکن درباره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی وام جعاله در سال ۹۸، گفت: «هنوز تصمیمی برای این طرح گرفته نشده و در پایان سال تمدید آن مشخص می‌شود.»
وام جعاله

وام جعاله ۲۰ میلیون تومانی مسکن هنوز به سرانجام نرسیده است، اما گفته می‎شود تا پایان امسال، تمدید شدن یا نشدن آن، مشخص خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن درباره تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی وام جعاله در سال ۹۸، گفت: «هنوز تصمیمی برای این طرح گرفته نشده و در پایان سال تمدید آن مشخص می‌شود، اما بانک مسکن تا جایی که امکان داشته باشد، راه‌های تأمین مالی تسهیلات مسکن را محدود نمی‌کند و تمدید این وام، جزء سیاست‌های اعتباری سال ۹۸ است که تا ماه آینده مشخص می‌شود.»

وام جعاله چیست؟

جعاله عبارت است از التزام شخص (جاعل) یا کارفرما به ادای مبلغ یا اجرت معلوم (جعل) در مقابل عملی معین، طبق قرارداد طرفی که عمل را انجام می‎دهد( عامل).

در جعاله بانکی معمولاً بانک‎ها در نقش عامل ظاهر می‎شوند و به انجام خدمات بانکی، سرمایه‎گذاری مستقیم از طریق شرکت‎های تابعه و انعقاد جعاله ثانویه می‎پردازند.

گشایش اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت‎نامه‎های بانکی و سرمایه‎گذاری مستقیم از سوی بانک‎ها می‎تواند در قالب جعاله انجام شود.

وام جعاله

هر شخص حقیقی یا حقوقی که شرایط عمومی دریافت تسهیلات بانکی و شرایط خاص مربوط به عقد جعاله را داشته باشد؛ با رعایت ضوابط مربوط به اعطای تسهیلات می‌تواند از وام جعاله استفاده کند.

آیا سود اوراق حق تقدم مسکن به ۱۶ و نیم درصد کاهش می‌یابد؟

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به این سوال گفت: «برای بافت‌های فرسوده، سود اوراق را به ۱۶ و نیم درصد کاهش داده‎ایم، اما با توجه به تغییری که در نرخ‌ سودها رخ داده، امکان کاهش نرخ سود فراهم نشده است. همچنین، با توجه به قیمت تمام شده منابع باید منتظر اتفاقات آینده در این حوزه باشیم.»

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رحیمی‌انارکی گفت: «هم‎اکنون منابع اقساط وصولی مسکن مهر برای صندوق پس‌انداز مسکن یکم استفاده می‌شود.

همچنین؛ تا سال ۱۴۰۱ منابع مصرفی اقساط وصولی مسکن مهر پیش‌بینی شده و منابع مالی از محل بازگشت این اقساط را در اختیار نداریم.»

 

برای خوانش اخبار روزآمد مسکن، از صفحه‎های  خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتادیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ در ۲:۵۸ ب٫ظ

    الان با ۲۰ میلیون چیکار میشه کرد

    پاسخ

    • دُرّی

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      سلام دوست گرامی.
      وام جعاله با وام اصلی مسکن تفاوت دارد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…