زادگاه پول در جهان کجاست؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از جاذبه‌های افسانه‌ای و پر از داستان در تاریخ دنیای باستان، شهر ساردیس ترکیه است.
زادگاه پول در جهان

شهری که نه تنها زادگاه پول و سکه طلا و نقره در جهان است بلکه داستان‌های بسیاری پیرامون پادشاهان آن وجود دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با زادگاه پول در جهان آشنا شوید.

زادگاه پول در جهان

ساردیس پایتخت پادشاهی باستانی لیدیا بود که توسط پادشاه کروسسوس Croesus فرماندهی می‌شد. اما بعد از آن تبدیل به شهری رومی شد. شهر ساردیس که پایه و اساس آن در ترکیه امروزی قرار دارد، واقع در ۹۰ کیلومتری شرق ازمیر و در نزدیکی شهر سارتمحموت (Sartmahmut) است.

زادگاه سکه در جهان
شهر ساردیس ترکیه در واقع یک سایت باستان‌شناسی بزرگ است که مکان‌ها و جاذبه‌های بسیاری برای دیدن دارد. اگر دوست دارید که به دیدن شهر باستانی و تاریخی ساردیس ترکیه جایی که اولین پول و سکه از آن‌جا نشات گرفته بروید، می‌توانید از یکی از شهرهای ازمیر یا افسوس در کوش آداسی تور ساردیس را دریافت کنید.

چگونه به ساردیس برسیم؟

اگر می‌خواهید که به دیدن ساردیس ترکیه بروید، باید ابتدا خود را به شهرهایی همانند کوش‌آداسی یا ازمیر برسانید. از این شهرها مسیر برایتان راحت‌تر و دسترسی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین می‌توانید از ون‌ها و ماشین‌هایی که به سمت این جاذبه حرکت می‌کنند استفاده کنید.

پول در کجا اختراع شد

زادگاه پول در جهان

اولین پادشاه سلسله مرمند (Mermnad) پادشاه گیگز (Gyges) بود. پادشاه گیکز فردی بود که اولین پول و سکه را اختراع نمود. اولین سکه‌های ساخته شده از الکتروم ساخته می‌شدند. الکتورم ترکیبی از آلیاژ طلا و نقره بود. در حفاری‌هایی که در اوایل دهه ۱۹۸۰ در این منطقه صورت گرفت، بسیاری از این سکه‌ها در ساختمان‌های قدیمی در دوره‌های لیدیایی یافت شدند. تنها تصور کنید که هر خانه‌ای را که کشف می‌کردند و از دل خاک بیرون می‌آوردند، دارای مقادیر نسبتا فراوانی از این سکه‌ها بود. سکه‌های بسیاری به همین شیوه در این مکان پیدا شده است.

اختراع پول

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…