۹ خاصیت شگفت‌انگیز هل برای سلامتی بدن

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هل فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. این ادویه بومی متعلق به کشورهای هند، نپال و اندونزی است. همراه ما باشید.
خواص و فواید هل برای سلامتی

در مطلب امروز از  مجله دلتا قرار است شما را با ۹ نمونه از خواص و فواید هل برای سلامتی آشنا کنیم. هل به بهبود سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از بعضی بیماری‌ها مانند سرطان کمک می‌کند. علاوه بر این در درمان دیابت و مدیریت افسردگی اثرگذار است.

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌دهد

بر اساس نتایج یک مطالعه‌ هل نه تنها به طعم‌دار کردن خوردنی‌های مختلف کمک می‌کند، بلکه در بهبود سلامت دستگاه گوارش هم مفید است. این ادویه سوخت‌وساز بدن را تحریک می‌کند، چون خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. هل همچنین از سایر بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش از جمله رفلاکس معده، سوزش سرمعده، اسهال و غیره پیشگیری می‌کند.

سلامت قلب را افزایش می‌دهد

افزایش سلامت قلب را هم می‌توانیم در لیست خواص هل قرار دهیم. هل خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین علت برای قلب مفید است. این ادویه همچنین فیبر دارد. فیبر یک ماده‌ مغذی است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند و سلامت قلب را بهبود دهد.

به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند

هل یک ترکیب طبیعی برای درمان سرطان به‌شمار می‌رود. دانشمندان بر اساس بعضی از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان از این ادویه برای پیشگیری و به تاخیر انداختن شکل‌گیری سرطان استفاده کرد. علاوه بر این هل التهاب را کاهش می‌دهد که این موضوع در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و از بین بردن آن‌ها اثرگذار است.

به درمان دیابت کمک می‌کند

درمان دیابت یکی دیگر از خواص هل به شمار می‌رود. هل حاوی مقدار زیادی منگنز است. منگنز یک ماده‌ معدنی مهم است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

اشتهاآور است

استفاده از هل بی‌اشتهایی را درمان می‌کند. حتی از روغن هل هم می‌توان برای تحریک اشتها استفاده کرد. هل همچنین می‌تواند در درمان هیستوپلاسموزیس مفید باشد که یکی از علائم بی‌اشتهایی محسوب می‌شود.

سطح فشار خون را پایین می‌آورد

هل به‌طرز اثربخشی فشار خون را کاهش می‌دهد. می‌توانید از هل در تهیه‌ سوپ‌ها و خورش‌های مختلف استفاده کرده و از این طریق سطح فشار خون خود را کنترل کنید. اگر به مطالب کنترل فشار خون علاقمند هستید فشار خون بالا، قاتل خاموش ایرانیان را حتما بخوانید.

سلامت جنسی را بهبود می‌بخشد

هل افرودیازیک است، این یعنی باعث افزایش میل جنسی می‌شود. این ادویه سرشار از ترکیبی به نام سینئول است. مقدار کمی از پودر هل می‌تواند به ترشح محرک‌های عصبی کمک کند. بعضی از گزارش‌ها عنوان می‌کنند که هل می‌تواند در درمان ناتوانی جنسی اثرگذار باشد.

اگر به سلامت جنسی خود اهمیت می‌دهید مطلب سلامت جنسی خود را با این خوراکی‌ها تضمین کنید را بخوانید.

از لخته‌ خون پیشگیری می‌کند

پیشگیری از لخته‌ خون هم یکی دیگر از خواص و فواید هل برای سلامتی به شمار می‌رود. بر اساس نتایج یک مطالعه هل حاوی چند ترکیب است که در پیشگیری از لخته‌ خون اثرگذار هستند.

کف سر را تغذیه می‌کند

خواص آنتی‌اکسیدانی هل، به‌ویژه هل سیاه به تغذیه‌ پوست سر و بهبود سلامت آن کمک می‌کند. این ادویه فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند و استحکام مو را افزایش می‌دهد. می‌توانید مقداری آب را با کمی پودر دارچین مخلوط کنید و قبل از شستن موها با شامپو، موهای خود را با آن بشویید. خواص ضدباکتریایی این ادویه حتی عفونت‌های کف سر را هم درمان می‌کند.

kardamon 9 خاصیت شگفت‌انگیز هل برای سلامتی بدن

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می‌کنیم مطلب تنقلات خوشمزه، ولی بدون قند را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۴۰ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۰:۵۷ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  3. اهورامزدا

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

    بسیار مفید

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۳ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…