درمان‌های خانگی چروک دور چشم و زیباسازی آن

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد ممکن است با یک یا چند نوع چین و چروک دور چشم خود مواجه شوند که هر کدام به دلیلی متفاوت ایجاد می‌شود.
چروک دور چشم

با بالا رفتن سن افراد، پوست توانایی تجدید خود را از دست می‌دهد. به‌ویژه پوست دور چشم به دلیل نازک‌بودن در معرض فرآیند پیری است. در نتیجه، عادی است که به مرور زمان با چروک دور چشم‌های خود مواجه شویم. در این مطلب از مجله دلتا به بیان علل ایجاد و درمان چروک دور چشم می‌پردازیم.

درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم

بسیاری از افراد برای درمان چروک دور چشم های خود به درمان‌های خانگی روی می‌آورند. درمان‌های خانگی مختلف مانند گذاشتن تکه‌های خیار روی چشم‌ها یا استفاده از ماسک‌های موز، سال‌ها است که رایج هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌ها، یک ترکیب شیمیایی در غذاهایی مانند چای سبز و انار می‌تواند به جلوگیری و از بین بردن چروک‌های دور چشم کمک کند. علاوه بر این، استفاده از کرم ویتامین C ممکن است ظاهر چروک‌ها را بهبود بخشد.

نکته‌ دیگر این است که صدها محصول ضدپیری و کرم‌های ضد چروک دور چشم در داروخانه‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسند، اما شواهدی که اثربخشی آن‌ها را تایید کند کم هستند. از مرطوب‌کننده‌ها برای به حداقل رساندن خطوط ریز اطراف چشم استفاده کنید. همچنین به‌دنبال محصولی باشید که به‌طور خاص برای درمان چین و چروک طراحی کرده‌اند. موادی که باید روی بسته‌بندی محصولات ضد پیری به آن‌ها توجه کنید عبارتند از ضدآفتاب حاوی SPF بالا، رتینول، آنتی اکسیدان‌ها، آلفا هیدروکسی اسیدها و روغن آرگان.

چروک دور چشم

انواع چروک دور چشم و علل آن

چروک‌های حرکتی

با گذشت زمان، انقباض مکرر عضلات زیر پوست می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های حرکتی شود. زمانی که ماهیچه‌ها در حال انقباض و انبساط هستند. به‌عنوان مثال وقتی کسی لبخند می‌زند، این نوع از چروک‌ها ظاهر می‌شوند. چروک‌های حرکتی معمولا بین ابروها و روی پیشانی ایجاد می‌شوند.

چروک دور چشم

چروک‌های ثابت

آسیب پوستی باعث خشکی پوست و ایجاد چین و چروک دور چشم می‌شود و حتی ثابت شده زمانی که عضلات صورت در حالت استراحت هستند، قابل مشاهده باقی می‌مانند. با گذشت زمان، چین و چروک‌های حرکتی می‌توانند به چین و چروک‌های ثابت تیدیل شوند. قرار گرفتن زیر نور خورشید، سیگار کشیدن و تغذیه نامناسب می‌توانند باعث ایجاد چین و چروک‌های ثابت شوند.

چروک‌های پیری

افتادگی ساختارهای صورت ناشی از افزایش سن باعث ایجاد چین و چروک دور چشم می‌شود. این چروک‌ها معمولا در شیارهای بین بینی و دهان ایجاد می‌شوند، اما ممکن است در زیر چشم نیز ایجاد شوند.

چروک دور چشم

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب آرایش شب و روز با هم چه فرقی دارند؟ را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۳۰ ق٫ظ

  2. طعیبه

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    خیلی عالیه

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۶ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۰:۵۶ ق٫ظ

    فوق العاده عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۵:۱۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…