شهر حیرت‌آوری که با دیدنش مغزتان سوت می‌کشد!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اصلا جای تعجب نیست که تور ترکیه یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری جهان باشد. آن هم وقتی که صحبت از دیدنی‌ها و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز باشد.
nhre شهر حیرت‌آوری که با دیدنش مغزتان سوت می‌کشد!

امروز یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد. نام این شهر درینکویو است که عمیق‌ترین شهر حفر شده در این کشور است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر زیرزمینی درینکویو در ترکیه آشنا شوید.

شهر زیرزمینی درینکویو در ترکیه

شهر درینکویو شهری در کاپادوکیه در منطقه مرکزی آناتولیا در ترکیه است. کاپادوکیه بیشتر به واسطه خانه‌های غار مانندش شهرت پیدا کرده است. این شهر یکی از حیرت‌آورترین مناطق ترکیه است. این منطقه همچنین به خاطر تونل‌های رازآلود و خانه‌هایی در زیر زمین که مردم سال‌ها در آن زندگی کرده‌اند شهرت دارد. صدها خانه از این دست در این منطقه موجود است. در عمق ۲۵۰ فوتی زمین با ظرفیتی برابر ۲۰۰۰۰ نفر این شهر چند طبقه‌ای خودنمایی می‌‌کند، جایی که هر آن‌چه که یک انسان برای زنده ماندن نیاز دارد را در خود دارد.

شهر زیرزمینی ترکیه

شکل‌گیری و پیدایش شهر درینکویو

چندین میلیون سال پیش فوران‌های آتشفشانی لایه‌لایه به بیرون فوران کردند که به آن‌ها توف (Tuff) می‌گفتند. در طول زمان و با گذشت زمان، توف به موادی نرم و قابل شکل‌گیری تبدیل شد. ساکنان باستانی آناتولیا متوجه شدند که می‌توانند خانه‌هایشان را در این لایه‌های نرم و در زیر زمین شکل داده و درست کنند. کشف شهر درینکویو در زمین به صورت خیلی اتفاقی در سال ۱۹۶۳ و در حین مرمت یک خانه در آن منطقه اتفاق افتاد. در واقع آن‌ها در حال درست کردن دیوارهای خانه بودند که ناگهان دریچه‌ای به یک اتاق زیر زمینی برای آن‌ها باز شد. بعد از کشف این اتاق، کارگرانی که در آن خانه مشغول به کار بودند متوجه شدند که عمق جایی که پیدا کرده‌اند حتی از آن هم بیشتر است.

شهر زیرزمینی درینکویو در ترکیه

خصوصیات شهر درینکویو

در داخل این شهر ۱۸ طبقه‌ای خارق‌العاده که در حال حاضر فقط به ۸ تا از آن قابلیت دسترسی وجود دارد، چندین آشپزخانه، اتاق خواب‌های متعدد، حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی، انبارهای غذایی، قنات‌ها، انبارهای اسلحه، چند کلیسا، چندین مدرسه، مقبره و همچنین تعدادی اصطبل حیوانات پیدا شده است.

xd v شهر حیرت‌آوری که با دیدنش مغزتان سوت می‌کشد!

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کوه‌های عجیبی که قبرستان‌ هستند!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۱:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…