کوه‌های عجیبی که قبرستان‌ هستند!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در ۳۰ کیلومتری غرب شهر مدرن یینچوآن (Yinchuan) یک مجموعه باستانی به چشم می‌خورد، مکانی که چندین مقبره از پادشاهان سلسله شیای غربی را در خود جای داده است.
مجموعه باستانی اهرام چین

این مقبره‌ها که چینی‌ها به آن اهرام چین می‌گویند در زمینی به مساحت ۴۰ کیلومتر مربع در دامنه‌های شرقی رشته کوه هلان (Helan) قرار دارند. همان‌طور که از تصاویر این عکس‌ها مشخص است قبرها تا حدودی شبیه اهرام جادویی و سنگی مصر هستند و از خاک و آجر درست شده‌اند. به طوری که به شکل ستون‌های بزرگ گلی در آمده‌اند. با اینکه از این مجموعه امروز فقط ویرانه‌هایی به جای مانده است اما ارزش بازدید دارد و گردشگران زیادی در سفر به چین از آن دیدن می‌کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با مجموعه باستانی اهرام چین آشنا شوید.

اهرام چین کجاست

مجموعه باستانی اهرام چین

همان‌طور که گفتیم پادشاهان شیای غربی در این محل دفن شده‌اند پس شاید بد نباشد کمی درباره سرگذشت این سلسله بدانید تا بازدید از این مقبره‌ها برایتان جذاب‌تر شود. سلسله غربی شیا بین قرن‌های ۱۱ و ۱۳ بر سر کار بود تا این‌که به دست فرمانده مغول‌ها یعنی چنگیز خان از بین رفت. چنگیز خان در واقع با نابودی آن‌ها از پادشاهان این سلسله انتقام گرفت. چون در سال ۱۲۱۹، از یکی از امپراتورهای سلسله غربی شیا به اسم آشا تقاضای کمک نظامی کرد تا بتواند به لشکرکشی‌هایش ادامه دهد. اما آشا درخواست او را نپذیرفت. چنگیز خان از این فخر فروشی آشا عصبانی شد. او قسم خورد روزی این سلسله را از روی زمین پاک کند و سرانجام این کار را هم کرد.

مقبره کوهستانی

معماری اهرام چین

بگذارید کمی درباره معماری این مقبره‌ها حرف بزنیم؛ درست است که امروز نقش و نگاری بر روی آن ها نمی‌بینید اما زمانی باشکوه بودند. در واقع این مقبره‌ها ۵ تا ۷ طبقه دارند که هر کدام از آن‌ها روزگاری به کاشی‌های سبز مزین شده است. باستان شناسان معتقدند که گوشه تراس‌ها در گذشته با رنگ قرمز پوشیده شده بود تا با رنگ سبز کاشی‌ها در تضاد باشد.

اهرام چین

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰ در ۰:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…