نکات کلیدی مراقبت از موی خیس بعد از حمام

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
می‌دانید که حمام کردن تا حد زیادی موهای شما را آسیب‌پذیر می‌کند. البته این جمله به این معنا نیست که حمام به موهای شما آسیب می‌زند بلکه به این معنا است که پس از حمام از موهای خود مراقبت بیشتری کنید.
مراقبت از موی خیس

باید این نکته را به‌خاطر داشته باشید که یک حمام اصولی و درست می‌تواند از موهای شما مراقبت کند اما مسئله اصلی در آسیب دیدن موها مراقبت از موی خیس بعد از حمام است. در این مطلب از مجله دلتا نکاتی را در مورد مراقبت از موها پس از حمام بیان کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

این ۴ کار را برای مراقبت از موی خیس بعد از حمام انجام ندهید

چلاندن و فشار آوردن به موها با حوله

برای مراقبت از موی خیس، حوله‌ای نرم را برای آب‌گیری موهای خود انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید از حوله میکروفایبر استفاده کنید، استفاده از یک تیشرت نخی گزینه خوبی است. حوله را بر روی موها قرار دهید و بردارید تا آب آن‌ها را بکشد. به‌هیچ‌عنوان موهای خود را نکشید، نچلانید، موها را در حوله نپیچید، با حوله جمع نکنید و فقط آب‌گیری کنید. انجام دادن اشتباه این کار باعث وز شدن، موخوره گرفتن و گره خوردن موها می‌شود.

مراقبت از مو خیس

شانه زدن موهای خیس دشمن مراقبت از موی خیس

به‌هیچ‌عنوان موهای خیس خود را شانه نکنید زیرا همانطور که گفتیم موهای خیس بسیار آسیب‌پذیر هستند. بعد از آبگیری موها به آن‌ها کرم مو و ماسک مو بزنید تا نرم شوند. شانه کردن موی خیس باعث شکستن ساقه مو، موخوره و خشکی مو می‌شود.

مراقبت از مو خیس

سشوار کشیدن به روش غلط

بعد از حمام موهای خود را می‌توانید سشوار بکشید اما برای مراقبت از موی خیس پیش از این کار گره موهای خود را باز کنید. در واقع در ابتدا موهای خود را آب‌گیری کنید سپس از ماسک مو استفاده کنید و گره موها را باز کنید و سپس موها را سشوار بکشید. پیش از سشوار به موها اسپری حرارت دوفاز بزنید تا حرارت به موها آسیب نزند. سشوار را از فاصله دور بگیرید و درجه آن را بر روی متوسط بگذارید. همچنین بعضی از مدل‌های مو یا ترفندهای آرایشی باعث چاق دیده شدن صورت می‌شوند که این تکنیک‌ها را می‌توانید در مطلب تکنیک‌های چاق شدن صورت با آرایش بخوانید.

خوابیدن با موی خیس

برای مراقبت از موی خیس به‌هیچ‌عنوان با موهای خیس نخوابید این کار باعث ریزش شدید مو، ابتلا به قارچ و مشکلات کف سر، وز شدن موها، موخوره و پوسیدن ساقه مو می‌شود.

مراقبت از مو خیس

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب روتین روزانه برای درمان خشکی پوست را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۳:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۸ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۸:۱۷ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…