طرز تهیه نان سیر پیتزایی در خانه

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای تهیه نان سیر محدودیتی در انتخاب نان وجود ندارد و هر نوع نانی را می‌توان مورد استفاده قرار داد (نان باگت، نان تست، نان سبوس‌دار، نان همبرگری وغیره) یا با خمیر پیتزا تهیه کنید.
طرز تهیه نان سیر پیتزایی

نان سیر پیتزایی یکی از انواع پیش‌غذاهای ساده و خوشمزه بین‌المللی است که با مواد متنوعی درست می‌شود و طرفداران زیادی هم در سراسر جهان دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان سیر پیتزایی با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای نان سیر پیتزایی

  • نان تست ۴ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا ۱ پیمانه
  • ژامبون ۲ ورق
  • قارچ ۳ عدد
  • فلفل دلمه‌ای نصف یک عدد
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

نان سیر پیتزایی

طرز تهیه نان سیر پیتزایی

مرحله اول

برای تهیه نان سیر پیتزایی خوشمزه ابتدا پوست سیر را جدا می‌کنیم و با دندانه‌های ریز رنده، آن را رنده می‌کنیم، سپس قارچ را می‌شوییم و به صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم. در ادامه ژامبون را به صورت مربعی خرد می‌نماییم.

مرحله دوم

حالا فلفل دلمه‌ای را می‌شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. در ادامه درون یک کاسه کوچک سیر رنده‌شده را به همراه روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله یک ظرف مناسب حرارت انتخاب می‌کنیم، سپس نان‌های تست را روی آن می‌چینیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم تا کاملا گرم شود. روی نان‌ها را مقداری از مخلوط سیر می‌ریزیم.

نان سیر

مرحله چهارم

حالا مخلوط سیر را به همه قسمت‌های نان تست می‌مالیم تا نان به سس آغشته شود. در ادامه نان‌های تست را به مدت ۱۰ دقیقه درون فر قرار می‌دهیم تا نان تست برشته شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه نان تست را از فر خارج می‌کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری از سس کچاپ روی نان تست می‌ریزیم و با پشت قاشق آن را پخش می‌کنیم. در ادامه پنیر پیتزا روی نان تست می‌ریزیم، سپس ژامبون خردشده را اضافه می‌کنیم و ورقه‌های قارچ را روی ژامبون قرار می‌دهیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از فلفل دلمه‌ای خردشده را روی نان تست می‌ریزیم و مجددا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم فر کاملا گرم شود. در لایه آخر نان سیر پیتزا مجددا پنیر پیتزا می‌ریزیم.

مرحله آخر از طرز تهیه نان سیر پیتزایی

در نهایت نان تست‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه درون فر قرار می‌دهیم تا پنیر پیتزا آب شود. پس از این مدت گریل را روشن می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم به مدت ۲ دقیقه پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در آخر نان سیر را به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم.

 دستور تهیه نان سیر

پیشنهاد مطالعهغذاهایی که نباید در مایکروفر داغ کنیم را در مجله بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۶:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…