ماجرای خروسی که بعد از سر بریدن تا ۱۸ ماه زنده ماند!

۱۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
احتمالا همه شما ضرب المثل «مثل مرغ سرکنده بی تاب است» را شنیده‌اید. اما امروز می‌خواهیم در مورد ماجرایی عجیب و باورنکردنی صحبت کنیم که همه را شگفت زده کرد. مایک نام خروسی است که ۱۸ ماه بدون سر زندگی کرد و به شهرت زیادی دست پیدا کرد.
خروس بدون سر

صاحبان این خروس به شهرهای مختلف آمریکا سفر کردند تا این خروس بدون سر و عجیب را در معرض نمایش همه قرار بدهند. اما به نظرتان این خروس سرکنده چطور توانست بدون سر این همه مدت زنده بماند؟ در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.

زنده ماندن خروس بدون سر

حدود هفتاد سال پیش، لیولد اولسون و همسرش کلارا در مزرعه شان در کلرادو زندگی عادی و بسیار معمولی‌ای داشتند. یک روز لیولد در حال سر بریدن مرغ و خروس‌هایشان بود و کلارا پرهایشان را می‌کند و تمیز می‌کرد. اما ناگهان اتفاق عجیبی افتاد که بیشتر به یک معجزه شبیه بود: از بین ۴۰-۵۰ مرغ و خروسی که آن روز سر بریده شدند یک خروس در برابر مرگ مقاومت کرد و نمرد! منظورمان این است که این خروس بعد از آنکه سرش بریده شد همچنان زنده ماند! همه مرغ و خروس‌ها روی هم افتاده بودند و یک خروس بدون سر با آرامش در حال قدم زدن در مزرعه بود!

مایک به سیرک می رود!

خبر این اتفاق عجیب در تمام منطقه پیچید تا اینکه یکی از روزنامه‌های محلی خبری در مورد این خروس نوشت و باعث شهرت بیشتر آن شد. دو هفته بعد، فردی حدود ۵۰۰ کیلومتر  سفر کرد تا به دیدن این خروس بیاید. بعد از بررسی و اطمینان از شایعاتی که شنیده بود به لیولد و همسرش پیشنهاد وسوسه برانگیزی داد: او به آن‌ها پیشنهاد داد تا خروس بدون سر را در سیرک در معرض نمایش عموم قرار بدهند و از این راه درآمد خوبی کسب کنند!

لیولد و کلارا تا آن زمان مزرعه‌ای کوچک داشتند و زندگی ساده و متواضعانه‌ای داشتند. این پیشنهاد می‌توانست زندگی آن‌ها را به کلی دگرگون کند. آن‌ها پیشنهادش را قبول کردند. دانشمندان روی این خروس آزمایش‌های لازم را انجام دادند تا دلیل زنده ماندن او را متوجه بشوند.

در این زمان بود که مجله مشهور و معتبر لایف (Life) وارد میدان شد و داستانی با عنوان «مایک معجزه، خروس بدون سر» را منتشر کرد. انتشار این مقاله باعث شهرت جهانی و گسترده مایک شد و مردم شهرهای دیگر هم دوست داشتند این خروس عجیب را از نزدیک ببینند.

به همین دلیل لیولد و کلارا همراه با خروس عزیزشان به تور دور آمریکا رفتند. شرح ماجرای سفرهای مایک توسط کلارا در دفتری ثبت شده است و این دفتر و خاطرات او تا به امروز هم باقی مانده است.

خروس بدون سر

مرگ مایک

بعد از ۱۸ ماه از زمان سر بریدن، ناگهان مایک مرد! شاید این اتفاق بالاخره آرامش را به مایک بازگردانده باشد اما مسلما برای خانواده اولسن اتفاق ناگواری بود و آن‌ها منبع درآمد و شهرت بسیار خوبی را از دست دادند.

اگر به این دست مطالب علاقه‌مند هستید حتما مطلب با خوردن این نودل مرگبار، ناشنوا می‌شوید!  را بخوانید.

خروس بدون سر چطور غذا می‌خورد؟

مایک سر نداشت، بنابراین نمی‌توانست خودش غذا بخورد. اما لیولد و کلارا غذای مایع و آب را مستقیما داخل مری مایک می‌ریختند. البته این کار را یک قطره چکان و با احتیاط کامل انجام می‌دادند و بعد گلویش را با یک سرنگ پاک می‌کردند!

شبی که مایک مرد آن‌ها داخل اتاق هتل خواب بودند که ناگهان با صدای سرفه مایک از خواب بیدار شدند. ظاهرا چیزی در گلوی خروس بدون سر گیر کرده بود و او در حال خفه شدن بود. آن‌ها سریع به دنبال سرنگ گشتند اما متوجه شدند که آن را در محل نمایش جا گذاشته‌اند. قبل از آنکه آن‌ها وسیله جایگزینی را پیدا کنند مایک، خروس بدون سر داستان مرده بود!

اما مایک چطور بدون سر زنده مانده بود؟

زنده ماندن مایک علاوه بر مردم عادی، دانشمندان را هم شگفت زده کرده بود. نظر دانشمندان این بود که چاقو شاهرگ خروس را قطع کرده بود اما لخته خونی مانع از خونریزی و مرگ او شده است. همچنین با اینکه بخش زیادی از سرش قطع شده بود اما قسمت‌هایی از جمله یک گوش و ساقه مغزش باقی مانده بود. از آن‌جا که فعالیت‌های اصلی مثل تنفس، ضربان قلب و غیره در مرغ و خروس توسط ساقه مغز کنترل می‌شود مایک توانسته بود بدون سر هم به زندگی‌اش ادامه بدهد و زنده بماند.

 خروس سرکنده

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب این پیرزن فقط گوشت انسان می‌خورد!  را بخوانید.

۱۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

    قربون خالق عظیم!!!

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۵ ق٫ظ

    عالی بود ممنونم

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۲ ق٫ظ

  7. amirali

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۶ ب٫ظ

    چه‌ جالب‌ و‌ شگفت‌ انگیز

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  8. ستاره

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

    واو خدایا

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      سپاس از نظر و همراهی شما کاربر گرامی

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۷ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

    • اسماعیل

      ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۴۸ ب٫ظ

      خیلی جالبه ممنون

      پاسخ

      • فاطمه یزدیان

        ۱۸ دی ۱۴۰۰ در ۱:۲۸ ب٫ظ

        سپاس

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…