مربای لیمو ترش، سرشار از ویتامین C

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فصل لیموترش حتما این مربای خوشمزه را تهیه کنید که علاوه بر طعم و مزه خوب آن، بسیار مفید است. لیمو ترش سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
طرز تهیه مربای لیمو ترش

مربای لیمو ترش از جمله مرباهای خوش‌عطر و خوشمزه‌‌ای است که برای تزئین انواع دسر و کیک نیز از آن استفاده می‌شود. این مربا خیلی سریع و راحت تهیه می‌شود و برای وعده صبحانه هم بسیار مناسب است. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه مربای لیمو ترش را در این فصل سرد یاد بگیریم.

از انواع میوه می‌شود کلی مربای متنوع و خوشمزه پخت و با چیدن آن‌ها روی میز و سفره صبحانه اشتهای مخاطب را تحریک کرد. مربای لیمو ترش مانند انواع مربای گل سرخ و مربای به، جزو مرباهای خوش‌عطر و خاص است که طرفداران خود را دارد.

مربای لیمو ترش

مواد لازم

  • پوست لیموترش یک کیلوگرم
  • آب یک و نیم لیوان
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • دانه هل یک قاشق مرباخوری
  • آبلیمو یک قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه مربای لیمو ترش

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه این مربا، لیموها را از وسط نصف کنید و آب و تفاله‌های میوه را از داخل پوست آن جدا کنید، سپس پوست لیموها را حدود ۲۴ ساعت داخل آب سرد قرار دهید، در طی این مدت باید ۳ تا ۴ بار آب آن را عوض کنید.

مرحله دوم

بعد از گذشت زمان گفته‌شده، پوست لیموها را داخل آب گرم بریزید و بجوشانید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، آب داخل ظرف را خالی کنید و دوباره روی پوست لیموها را پر آب کنید و برای دومین بار بجوشانید، برای گرفته‌شدن تلخی پوست لیمو‌‌ها لازم است ۴ مرتبه یا حتی بیشتر این کار را انجام دهید.

دستور مربای لیمو ترش

مرحله سوم

حال بعد از اینکه مراحل بالا را انجام دادید، می‌توانید پوست لیموهای پخته‌شده را درون یک صافی بریزید تا آب آن‌ها به طور کامل گرفته شود.

سپس مخلوطی از آب و شکر را درست کنید و آن را روی حرارت بگذارید تا شربت غلیظ شده و قوام آید و بعد پوست لیموها را داخل آن بریزید و بگذارید کمی بجوشد.

این مربا را می‌توانید برای انواع چیز کیک‌های مربایی هم استفاده کنید.

مرحله آخر از طرز تهیه مربای لیمو ترش

در انتها دانه هل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و بعد از تقریبا ۱۰ دقیقه مربا آماده‌شده و‌‌ می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.

مربا لیمو

پیشنهاد مطالعهدمنوش هسته خرما، قهوه‌ای بدون کافئین و شادی‌آور را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…