کشف شهر گمشده غول‌ها در دل این جنگل عجیب

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق افسانه‌های باستانی اکوادور، در روزگاران قدیم غول‌ها در سرزمین کنونی اکوادور زندگی می‌کردند و شهرهای مختلفی ساخته بودند.
شهر گمشده غول ها

حالا در کمال شگفتی و تعجب دانشمندان در دل جنگل‌های آمازون بقایایی از یک تمدن را پیدا کرده‌اند که به اعتقاد بسیاری همان شهر گمشده غول‌ها است. این کشف اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد و یکی از مهم‌ترین کشف‌های باستان‌شناسی قرن ۲۱ به حساب می‌آید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر گمشده غول ها آشنا شوید.

شهر گمشده غول ها

در افسانه‌های فولکلور اکوادور قبل از آن که انسان‌ها پا به زمین بگذارند غول‌ها بر این سرزمین فرمانروایی می‌کردند و شهرهای مختلفی ساخته بودند. اما این موجودات ناگهان شهر خود را رها کردند و شهر آن‌ها برای همیشه در دل جنگل‌های آمازون مدفون ماند. بومی‌ها باور دارند که شهر گمشده غول‌ها هنوز هم در جنگل وجود دارد و حالا ظاهرا این شهر کشف شده است.

شهر عجیب غول ها

باستان‌شناسان می‌گویند این بقایا می‌تواند بقایایی از یک تمدن شگفت‌انگیز قبل از اینکاها باشد. اما اندازه بسیار بزرگ اشیا و ابزارآلات کشف شده در این منطقه دانشمندان را هم شوکه کرده است و هنوز توجیه علمی برای آن ندارند.

جزئیات کشف شهر گمشده غول ها

در منطقه کشف شده یک سازه هرم مانند بزرگ وجود دارد که ۸۰ متر مربع زیربنا دارد. این سازه عجیب از بلوک‌های سنگی بزرگ تشکیل شده که به صورت نامنظم برش خورده‌اند. وزن هرکدام از این بلوک‌ها حدود ۲ تن تخمین زده می‌شود. صدها بلوک روی هم قرار گرفته‌اند و دیوارهای این سازه را تشکیل داده‌اند. بالای هرم یک منطقه مسطح است که ظاهرا برای برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله قربانی کردن استفاده می‌شده است. در اطراف این منطقه ابزارآلات و اشیای مختلفی از جنس سفال و سنگ کشف شده است. سازه‌های کشف شده و همین طور ابزارآلات عجیبی که در شهر گمشده غول‌ها کشف شده‌اند همگی حاکی از وجود یک تمدن ناشناخته در زمان‌های گذشته و حتی قبل از تمدن اینکا دارد.

تمدن اینکاها

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۳۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…