راهکارهای افزایش طول عمر مبلمان چوبی

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراقبت از مبلمان چوبی آسان است. لازم نیست هر روز مبلمان خود را گردگیری کنید، اما توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک بار تمیزکاری سریع انجام دهید.
نکات نگهداری مبلمان چوبی در منزل

مبلمان یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها در دکوراسیون داخلی منزل به‌شمار می‌آید. اگر شما در نگهداری و مراقبت از مبلمان چوبی کوشا باشید، این سرمایه سال‌ها برای شما ماندگار است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات نگهداری مبلمان چوبی در منزل می‌پردازیم.

نظافت منظم مبلمان چوبی

یکی از نکات نگهداری مبلمان چوبی در منزل این است که به سادگی با پارچه مرطوب مبلمان خود را پاک کنید. سپس رطوبت باقی مانده را با یک پارچه خشک پاک کنید. از پنبه استفاده کنید، زیرا الیاف مصنوعی باعث خراش سطح می‌شود.

نکات نگهداری مبلمان چوبی در منزل

ترک خوردگی و شکستگی مبلمان چوبی

به منظور رعایت اصول مراقبت از مبلمان چوبی، سعی کنید دما و رطوبت محیط را ثابت نگاه دارید چرا که گرما باعث انبساط حرارتی چوب شده و در صورت سرد شدن دمای محیط، چوب منقبض می‌شود و این انبساط و انقباض باعث ترک خوردن چوب می‌شود.

برای جلوگیری از ضربه خوردن یا شکستن پایه مبلمان هنگام جابجایی هرگز مبل را روی زمین نکشید. ترک‌های ریز روی مبل‌ها را جدی بگیرید و سریعا آن را برطرف کنید، زیرا در صورت برطرف نکردن آن با مشکلات بعدی مواجه خواهید شد.

نکات نگهداری مبلمان چوبی در منزل

باد کردن مبلمان چوبی

در صورت کنده شدن سطح رنگ و روکش زیر آن از خیس کردن سطح کار برای تمیز کردن آن بپرهیزید. چون آب موجود در بافت چوب یا مصنوعات چوبی نفوذ کرده و باعث باد کردن آن می‌شود.

مراقبت از رنگ مبلمان

قرار دادن اشیای خیس و پاک‌کننده‌های شیمیایی یا لوازم آرایشی ممکن است به رنگ مبلمان شما آسیب بزند یا لکه‌ای ثابت روی آن ایجاد کند.

در صورت ایجاد لکه بر روی مبلمان خود آن را با آب نشویید و از واکس‌های مربوط به این کار استفاده کنید تا آسیبی به رنگ مبل نزند.

از گذاشتن لوازم داغی همچون لیوان داغ و ظرف غذای داغ بر روی لوازم چوبی پرهیز کنید چون سریعا ایجاد لک نموده و ممکن است رنگ روی کار را آب کند.

از گذاشتن وسایل تیز بر روی محصولات خودداری نمایید چون امکان کنده شدن رنگ به وسیله شی تیز وجود دارد.

اگر محصول مورد نظر شما تازه رنگ شده است از گذاشتن وسایل سنگین بر روی آن بپرهیزید چون باعث می‌شود رنگ محصول دچار مشکل شود و اثر خود را بر سطح بگذارد.

از گذاشتن وسایل خیس بر روی صندلی و مبل خودداری کنید چون در این صورت لکه‌های بزرگ سفیدی بر روی سطح رنگ ظاهر خواهد شد و بردن آن لک به وسیله پارچه خیس صحیح نیست. نکات بیشتر در مورد نگه داری مبلمان را در مطلب ترفندهای بی‌نظیر برای نگهداری از مبلمان مراجعه کنید.

مراقبت از رنگ مبلمان

کاور مبلمان چوبی

  • برای مراقبت از مبلمان چوبی کاور برای محصولات خود استفاده نمایید.
  • روی مبل دراز نکشید.

در طرز استفاده ازمبلمان دقت کنید یعنی بر روی آن دراز نکشید. اگر مبلمان شما از نوع پارچه‌ای باشد از تکیه دادن به شیوه‌های خاص خود بر روی آن خودداری کنید. چون در این صورت مبلمان از حالت طبیعی خود خارج می‌شوند.

کاور مبلمان چوبی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۸ چیدمان عالی و بی‌نظیر گلدان در آپارتمان را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ دی ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…