کوفته قلقلی با سس زرشک، ترش و خوشمزه

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر خانه‌دار هستید و بعد از یک روز پر کار حوصله آشپزی ندارید، می‌توانید از این غذای سریع برای ناهار استفاده کنید که خیلی خوشمزه است و وقت زیادی هم از شما نمی‌گیرد.
کوفته قلقلی با سس زرشک

کوفته قلقلی با سس زرشک یک وعده غذایی کامل و خوشمزه است که مزه ترش و اصیل ایرانی دارد.‌ می‌توانید این غذا را با سس‌های مختلف از جمله سس زرشک، آلو یا رب انار تهیه کنید. این غذا بسیار آسان و ساده است و در مدت زمان کوتاه آماده‌ می‌شود. کوفته قلقلی با سس زرشک را‌ می‌توان با نان یا پلو سرو کرد. کوفته قلقلی را‌ می‌توانید در اندازه‌های مختلف تهیه کنید و به دلخواه با سیب‌زمینی سرخ کرده میل کنید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای کوفته قلقلی با سس زرشک

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد بزرگ
  • نعنا  ۱‌ قاشق ‌چای‌خوری
  • ترخون ۱‌ قاشق ‌چای‌خوری
  • مرزه  ۱‌ قاشق چای‌خوری
  • زرشک ۱‌ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۱‌ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱/۴ استکان
  • نمک، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم

کوفته قلقلی با سس

طرز تهیه کوفته قلقلی با سس زرشک

مرحله اول

ابتدا پیاز‌ها را بشویید و با رنده درشت رنده کنید. آب پیاز را بگیرید و نصف پیاز را همراه با گوشت چرخ کرده و مقداری نمک و فلفل قرمز و مرزه و ترخون و نعنا با هم مخلوط کنید و با دست چنگ بزنید تا کاملا مخلوط شود. گوشت را با دست به شکل کوفته قلقلی‌های متوسط درست کنید. در تابه کوچکی روغن بریزید و کمی زرشک را تفت دهید. توجه کنید زرشک‌ها نسوزد. مقداری زعفران را بسایید و چند تکه یخ روی آن‌ها قرار دهید.

مرحله دوم

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس گوشت‌های قلقلی را در تابه بچینید و آن‌ها را زیر و رو کنید تا گوشت قلقلی کاملا سرخ شود. پس از سرخ شدن گوشت‌ها را کنار بگذارید.

مرحله سوم

در تابه دیگر روغن ریخته و نصف پیاز‌های دیگر را در روغن با شعله ملایم بریزید و تفت دهید. مقداری فلفل قرمز، نمک و زردچوبه را به پیاز اضافه و سرخ کنید. سپس رب گوجه‌فرنگی را به پیاز اضافه کنید و هم بزنید. مقداری آب به مواد اضافه و زمانی که آب جوش آمد گوشت قلقلی را به آرامی به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از اضافه کردن گوشت‌ها چند دقیقه بعد زرشک‌های از قبل آماده را به مواد اضافه نمایید. سپس زعفران از قبل آماده کرده را به مواد اضافه کنید. اجازه دهید زرشک با گوشت با هم جوش بخورند تا خورشت جا بیفتد.

مرحله پنجم

بعد از جا افتادن خورشت آن را در ظرف مناسب بریزید. روی خورشت سیب‌زمینی سرخ کرده قرار دهید. در آخر آن را با کته ایرانی سرو کنید. طعم این کوفته قلقلی با سس زرشک فوق‌العاده‌ می‌شود.

کوفته قلقلی بوقلمون هم غذای مشابه دیگری است که می‌توانید طعم متفاوت آن را امتحان کنید.

کوفته قلقلی و سس زرشک

پیشنهاد مطالعهرولت کلم، غذای لذیذ و خوشمزه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۳:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۸ ب٫ظ

    خوبه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…