۵ راهکار برای بالا بردن انرژی‌ مثبت در خانه شما

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است.
راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه

آیا بیش از حد احساس خستگی می کنید؟ شما می‌توانید با ایجاد تغییر و تنوع در خانه از شر این حس خلاص شوید. با این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا شما را با راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه آشنا کنیم که بتوانید در خانه خود احساس بهتری پیدا کنید.

در دکوراسیون خانه خود فضاهایی را به استراحت کردن اختصاص دهید

بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است، ثابت شده که داشتن فضایی برای آرامش و استراحت در دکوراسیون منزل می‌تواند احساس مثبت و آرامش بخشی به افراد منتقل شود. اینکه شما بتوانید در بعد از ظهر یک روز شلوغ و پردغدغه، چرتی بزنید و استراحت کنید قطعا برای شما لذت‌بخش خواهد بود.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که فضا و دکوراسیونی که در آن به استراحت و خواب می‌پردازید برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید به سراغ ابتکار و ایجاد تغییرات هیجان انگیزی در دکوراسیون منزل خود بروید، برای مثال می‌توانید دکوراسیون کاناپه و اتاق استراحت خود را روبه‌روی پنجره‌ای قرار دهید که رو به سبزی و نور است.

راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه

تکنولوژی ممنوع

قرار گرفتن بیش از حد در معرض مانیتور می‌تواند خواب ما را به مدت یک ساعت و نیم به تاخیر بیندازد. این مسئله می‌تواند برای افرادی که صبح زود به سرکار می‌روند و یا فرزندانمان که به مدرسه می‌روند مسئله ساز و مشکل زا باشد:

  • نور روشن متصاعد از صفحه مانیتور می‌تواند بر هوشیاری شما در طول خواب تاثیر منفی بگذارد.
  • استفاده بیش از حد از موبایل و سایر لوازم تکنولوژیکی در طول روز می‌تواند مغز افراد را تحریک نموده و به مرور زمان بر آن تاثیر منفی بگذارد.
  • از آنجایی که افراد به شدت جذب تکنولوژی می‌شوند به شکل خودباخته‌ای در مقابل آن رفتار می‌کنند و همین مسئله به مرور زمان بر ذهن و سلامت آن‌ها تاثیر منفی خواهد داشت.

راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه

در دکوراسیون منزل خود از رنگ های مناسب استفاده کنید

یکی از راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه استفاده از رنگ‌های مناسب و آرامش‌بخش برای دکوراسیون منزل است. بنابراین سعی کنید در بخش‌هایی از منزل که نیازمند آرامش هستید در دکوراسیون منزل خود از رنگ‌های لطیف، روشن و آرامش‌بخش استفاده کنید. در مقابل این انتخاب می‌توانید در بخش‌های دیگر منزل خود از رنگ‌های پرانرژی‌تر استفاده کنید. اگر علاقه‌ای به استفاده از این نوع رنگ‌ها در دکوراسیون منزل خود ندارید می‌توانید به سراغ رنگ‌های سیاه و سفید بروید. برای اینکه انرژی منفی خانه خود را از بین ببرید به مطلب این سنگ‌ها انرژی منفی خانه را از بین می‌برند مراجعه کنید.

استفاده از رنگ های مناسب

در دکوراسیون منزل خود سرگرمی‌های خانگی ایجاد کنید

قطعا برای افرادی که منزل کوچکی دارند و نمی‌توانند به فضای بیرونی دسترسی پیدا کنند، این دغدغه وجود دارد که چگونه می‌شود در دکوراسیون داخلی منزل، امکاناتی را برای سرگرمی به میان آورد و استفاده کرد.

در این زمینه می‌توانیم سوالی از شما بپرسیم. آیا علاقه خاصی دارید که بتوانید فضایی مرتبط و مناسب با آن در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید؟ پس سعی کنید از علایق خود غافل نشوید. به سراغ آن‌ها بروید و از این راه، انرژی و نیروی دوباره‌ای را به خود هدیه دهید. ممکن است در ابتدا برایتان کمی سخت به‌نظر برسد، اما شک نکنید که موفق خواهید شد.

استفاده از سرگرمی های خانگی

فضایی برای مدیتیشن در خانه خود ترتیب دهید

یکی از راهکارهای ایجاد انرژی مثبت در خانه ایجاد فضایی برای مدیتیشن است. طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه مدیتیشن گفته شده که مدیتیشن می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی روح و آرامش انسان داشته باشد. ضربان قلب افراد را کاهش داده و تنظیم می‌نماید. حافظه را تقویت می‌بخشد، عملکرد شناختی را بهبود داده و صد البته انرژی افراد را نیز بیشتر خواهد کرد.

مدیتیشن در خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه یک دکور زیبا و بی‌نظیر در خانه داشته باشیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۵:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…